Vilken ras?
Hej hej, jo nu är det så att min ena kaninhona är ganska stor om hullet och jaa, hehe, tänkte att det är väl dags för henne att banta lite då hon är så pass mullig ;) Men eftersom jag inte helt vet Vilken ras? hon är så vet jag inte hur mycket pellets exakt som hon ska ha. Undrar om någon här kan ta sig an denna gåta, då jag tror att det inte skadar om min tös skulle kunna gå ner något. Fick henne av en kompis när hon var liten och har för mig att hon var någon slags lejonhuvad, men då jag inte är så säker på olika raser så villl jag inte chansa på någonting :)
spelar ingen roll Vilken ras? det är. Som vi människor. Vissa har lättare att lägga på sig och det finns inget som säger att såhär mycket ska man ge exakt. Jag tror att hon är någon lejonblandning och då ska den ha ca 1-2 msk pellets per dag. Sedan så har man ju olika pellets så det kan ju också variera.
Frida
#2: Lejonhuvad dvärgvädur är en godkänd ras inom nordisk kaninstandard. Och dessa är en dvärgvädur fast med en man som en renrasig lejonhuvad kanin.
Lejonkorsning skulle jag vilja säga.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt