Orolig efter kastrering!
Min kanin Igor blev kastrerad förra måndagen. Allt gick som det skulle, veterinären sa bara att jag skulle låta det vara tills det läkt. Eftersom jag aldrig haft ett djur som blivit kastrerat förut så vet jag inte alls hur det ska se ut eller hur fort det ska läka. Jag bifogar en bild på hur det ska se ut så får ni väl antingen skrämma eller lätta mitt hjärta med verkligheten. Vet liksom inte om det är rött för att det är ömt och nytt, det har ju bara gått en vecka, eller om det är något jag borde gå till veterinären med! Han verkar för övrigt inte lida av det heller! Tusen kramar till de som svarar!
Ser jättefint ut!
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag tycker inte att det ser så fint ut, rött och svullet. Jag skulle vilja ha en veterinär att kolla på det där faktiskt.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Akkios bollar var helt tömda som tomma påsar.
Veterinären sa till mig att märker du minsta lilla svullnad ska du komma tillbaka och det tror jag är väldigt dags, han kanske behöver en antibiotikakur mot infektion.
Jag vet inte hur kaniner oftast ser ut när de blivit kastrerade, men Akkio såg definitivt inte ut sådär.
Hoppas det går bra, gå tillbaka till veterinären och begär att de kontrollerar!
Styrkekramar!
//Joanna
Jag skulle ta kontakt med veterinären och rådfråga! Är du osäker så kontakta veterinär. Hellre en gång för mycket och i onödan är tvärtom.
Är det inte bara levrat blod i pungen där? Är han varmare om den delen av pungen eller verkar han ha ont om du känner på "svullnaden"?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Min hane såg ut ungefär sådär. Fick åka in med honom.
Men äter han och dricker som han ska?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
När min hanne kastrerades såg han ut som #3 säger. Som tömd, påsar bara. Inte alls så svullen som din ser ut att vara. Samma där sa veterinären att vi skulle höra av oss om det blev svullet.
Tack så himla mycket!! Ni är så bäst!! Han äter och beter sig precis som vanligt, det ser så otäckt ut bara! Jag tror jag ringer veterinären, det är ju lika bra! Tack igen!!
#8: Vilken tur att han äter! 🙂
Vi får hoppas att det inte är något, lycka till!
-' Malin Hultman
Min kanin hade också bara tomma påsar, och svullnad ska det ju inte vara :/ Ring veterinär och lycka till!
Hej igen bästa ni!! Vi kom precis hem från veterinären, de tog bort stygnen och sa att det bara var lite sårvätska och blod men inget var alls! Han var blickstilla när de klippte bort stygnen! Är så stolt över min gose! Tusen kramar!!
#11: Vad underbart att höra att det inte var mer än så! 😃
-' Malin Hultman