Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2026 ggr
Corneliaae
1

(S) Mitt hjärta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker fortfarande hem till min lille pojk! 

Namn: Cosmos

Kön: Hane

Ras: Hermelin, dvärgvädur & lejonhuvad. 

född: 17 Julia 2013

övrigt: Han är en underbar liten krabat som jag tyvärr inte kan ha kvar av personliga själ, han är rumsren, biter ej på möbler men han är förtjust i mobilladdare att bita av dem, men han skulle absolut kunna vara en frigående kanin, de kan jag lova! Han har mycket spring i benen så skulle gärna se någon som kan hoppträna han lite, har hoppat några få gånger med honom och de har gått perfekt! Han utforskar hellre omgivningen än att sitta i famnen, men sitter han där sitter han gärna klar. Cosmos är väldigt stresstålig, då vi åker tåg 2 ggr i veckan och han har bytt foder/pellets några gånger då jag hört att de inte är bra, vilket han klarar galant! Han skvätter heller aldrig! 

Pris: Det kommer jag och den som är intresserad överens om, ingen större summa! 

Finns i Halmstad, även Tidaholm (som ligger nära Jönköping, falköping, skövde) varje helg!

Corneliaae
2

Det ska givetvis stå 17 Juli 2013, och inte Julia haha! 

Här är en till bild på sötnosen!

Corneliaae
2

sötnosen

Corneliaae
3

--

Pandatass
0

Åh, vilken liten sötis!! Har "tyvärr" redan 11 kaniner så…

Corneliaae
0

så synd! Så du är ej intresserad? :/ #4

Corneliaae
0

putt

ececilia
1

Du har ju redan en tråd om att du ska sälja honom för att köpa en renrasig ist. 

Tycker du ska ha honom kvar och kastrera

// Evelina

Peak303
0

Putta inte samma dag som det redan skrivits i tråden.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Corneliaae
0

Jo jag vet, nej tyvärr, kastrering är inte aktuellt! Är helt emot sånt så tyvärr! #7

Corneliaae
0

ok! #8

ececilia
0

#9 Men om han blir kastrerad i sitt nya hem då?

Tycker inte att du ska göra dig av med honom. Tänk om du får en som du inte alls passar eller trivs ihop med

// Evelina

Corneliaae
0

Då är det upp till dem men jag skulle inte rekommendera det! 

Nu får du allt att låta så negativt och såna kommentarer undanbedes!! #11

Pandatass
0

#5 Jag skulle ÄLSKA att ta emot honom! Har utekaniner sedan innan, så att ha honom inne hade inte varit något problem. Är inte så säker på om mamma tycker att jag ska ha en till. :(

ececilia
0

Jag menar bara väl. Om du trivs med honom och han trivs med dig så ser jag ingen anledning till att sälja honom

// Evelina

Corneliaae
0

PM:a mig!! #13

Corneliaae
0

Tyvärr så klickar vi inte som sagt, jag tror nog han skulle må bättre hos någon annan! #14

Sixtenblixten
0

7# hon kanske gjorde in by med förhoppning att i denna skulle det inte diskuteras vad folk tyckte hon skulle göra utan hållas till att hon vill hitta ett bra hem till sin kanin oavsett anledning till varför hon säljer!

Corneliaae
0

Precis därför gjorde jag denna! Du tog orden ur munnen på mig! #17

Delilah81
9

Du får ursäkta mig, men jag tycker detta är ledsamt!

Han var liten och rädd och osäker när han kom till dig, men med dig har han blivit lugn och trygg, går lös och känner sig bekväm och trygg..

Ändå säljer du honom med anledningen att ni inte "klickar"(?!)

Och att du vill ha en renrasig kanin att hoppa med istället… 

Vet att folk kommer bli arga när jag skriver detta, men sånt här gör mig arg!

Corneliaae
0

Vill inte ha diskussioner här, har du något att säga ta det i PM! #19

Pandatass
1

#19 Det är hennes beslut!! Hacka inte på henne för det!

Delilah81
7

# 20   Jag kommer inte PM:a dig.  Har sagt det jag har att säga. 

Få saker på detta forum har gjort mig arg, men detta att du och kaninen inte "klickar", det var det dummaste jag läst! Du klickar inte med honom, eftersom han inte är renrasig, han klickar uppenbarligen med dig! 

Punkt slut. 

Over and Out

Corneliaae
0

Haha, men snälla du! Jag älskar honom oavsett om han hade vart renrasig eller ej, men det är det att vi inte går riktigt ihop och de blir bara värre och värre. Sluta hacka i min tråd, snälla. Sandlådenivå kallar jag det :) #22

Svado
0

Folk gör väl som de vill med sina djur?

Ge tusan i o lägg er i vad andra gör o inte gör, det är inte olagligt att sälja en kanin o köpa en annan.

Lägg ner.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Delilah81
1

#23   Men varför skriver du då att anledningen att du ska sälja honom är att du vill ha en renrasig kanin istället? 😕

Men efter att folk kritiserat det, är det annat ljud i skällan.  Nu heter det att ni inte "klickar" eller "går ihop".

Well, jag hade  inget mer att tillägga, som jag sa.  Vill du nu inte diskutera detta i din tråd, så ta det på PM istället..

Delilah81
0

# 24  Lägg ner själv, om du inte kan klara av oliktänkande 👍

Corneliaae
0

Sluta kommentera snälla du, de är fruktansvärt jobbigt. Jag bad inte om din åsikt så :) #26

Svado
2

Detta är inte oliktänkande, folk kommer in här och ifrågasätter någon annan som gör precis vad denna vill med sina egna djur.

Snälla någon, sluta lägg er i vad andra gör med sina djur. Har ni inga egna djur att engagera er i istället för o sitta o försöka klämma åt någon annan över internet?

Spelar det någon roll om människan säljer kaninen för att hon vill ha en renrasig kanin eller för att det inte "klickar", vad har det för betydelse för någon av er andra? 
Om hon nu säljer kaninen för att hon tycker den är skit ful eller har fel färg eller har för långa öron eller vill ha en kanin som har vit päls, vad har det för betydelse? 
Hon letar ett nytt hem till sitt djur o ni andra saboterar hennes post.
Det enda ni vill få ut av ert utpressande här är ju att försöka få ägaren att framstå som dålig, dem enda som framstår som dålig o småaktig här är dock ni andra.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Delilah81
1

#27   Så länge du och dina vänner skriver till mig här i tråden, så får ni förvänta er svar. 

Vill du inte diskutera i tråden, så kan du som sagt ta det via pm 👍

Corneliaae
0

Tack! #28 :)

Delilah81
2

# 28   Ja, tyvärr gör folk "precis vad de vill" med sina djur. 

Men eftersom du själv fortsätter diskussionen i tråden, så tycker du uppenbarligen att diskussionen är ok.   

Jag hade för avsikt att avsluta den för länge sen, men en del ville tydligen gärna fortsätta diskutera.

Corneliaae
0

jag och mina, känner dem inte ens men dem ser hur du hackar på mig.

dubbelmoral, du ville ju inte ens skriva PM, sluta förstör min tråd snälla lilla du. Har du inga egna kaniner att ta hand om istället för att diskutera med mig? :) #29

Delilah81
1

Jag hackar inte.   

Vill du inte att detta ska diskuteras i tråden, så sluta diskutera då.  Svårare än så är det inte.  Du fortsätter ju bara diskussionen.  

Eller är det helt enkelt så att du känner att du måste ha sista ordet?  

Fine, jag har sagt mitt!

ececilia
2

Du har ju skrivit på en annan sida att du söker en kel kanin för att du har en tom bur ståendes hemma!? Och att denna kanin nu är hos din pojkvän. Ha två burar om du nu inte vill kastrera honom

// Evelina

Corneliaae
0

Att flytta den andra buren hem till mig är omöjligt, då de är 20 mil :)

ececilia
2

Det är inte omöjligt att åka 20 mil med en bur..

// Evelina

Corneliaae
1

'jo för mig är det de, som åker tåg den sträckan! #36

Pandatass
0

Men herregud! Låt henne vara!! Om ni ändå inte är intresserade av att hjälpa TS så gör något annat! Har ni inget bättre för er än att hacka på folk?! TS måste bli av med sin kanin och ni förstör ju bara för henne!

ececilia
3

Jag hackar inte på henne och hon har ju inget MÅSTE till att bli av med den då hon ändå ska skaffa en ny. Jag kommer enbart med förslag på hur hon kan göra det bättre speciellt för den kanin hon har nu som tydligen är trygg hos henne för enligt henne var han ju liten och rädd när han kom men har blivit go och snäll osv. Kaninen kanske kommer må jätte dåligt av att flytta någon annanstans.

En bur går att skicka, visst att det kostar lite men man måste ju räkna med kostnader när man har ett djur

// Evelina

Pandatass
1

#39 Nu menade jag inte enbart dig, och att åka 20 mil med bur är inte alltid lätt att fixa

ececilia
1

#40 Som jag skrev i #39 så går det att skicka en bur utan problem och visst att det kostar men som sagt så vet man ju att ett djur kan dra iväg i kostnader ibland innan man köper ett.

// Evelina