(S) Lejonhuvad Hopporsning
Nu är det bara lille Magge kvar av bebisarna! 
Namn: Waterloo
Kön: Hane
Ålder: 3 månader, född 29/6 -2013
Färg: Madagaskar
Info: en rar liten kille ed mycket fart i benen, blir nog en riktigt bra hoppare! Han har hoppat ett par gånger och är jätte duktig! :) Inte precis kelig då han som sagt har mycket spring i benen och hellre rusar runt i hage/sele än myser i famnen. Sprattlig vid upplyftning. Jag ser också gärna att du har erfarenhet av kaniner sen tidigare.

E: Tomorrow Again (Totte)
ee: Milou
eu: Emma
U: Dangerous Not Guilty (Nellie)
ue: Kyrkelidens Söt & Gullig
uu: Dangerous Danger Zone

Finns: I mitten av Dalarna, Insjön. Tävlar i WKH så kan alltid ta med honom på tävlingar. Och transport går oftast att lösa då många i klubben åker på andra tävlingar i landet!
Pris: 170:- för dig som är medlem i en klubb ansluten till SKHRF/SKAF
200:- för övriga
Kontakt: PM, Mejl (Angelica.schonning@gmail.com) eller Telefon (0749055440)
/ Angelica
På söndag debuterar han i Lätt. Dock inomhus så vi får se hur det slutar. Här hemma är han i alla fall sjukt duktig för sin storek.
Detta är ingen kanin för en nybörjare. Han är väldigt vimsig och ska åt alla håll samtidigt. Ganska lättskrämd och springer som attan, ofta åt fel håll.
Han behöver hamna hos någon som har tid att jobba fram tillit, själv har jag inte den tiden han skulle behöva med 5 kaniner till so kräver mycket tid och uppmärksamhet.
Han väger numera närmare 1,2kg och är väldigt liten. Men han har en lång smal kropp och kan hoppa rätt högt för att va så liten. Hans två systrar (som ska stanna här hos mig) är lite mindre och nättare. De hoppar ännu bara mini. eftersom de har lite svårt att nå över längden i lätt.
Vill gärna hitta ett hem till honom så fort som möjligt, så han kan få den tid och uppmärksamhet han behöver!
/ Angelica
Naww va sööt :)
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Sen uppdatering, hehe! Men iaf, förra veckan då han debuterade i lätt så var det inomhus på matta, vilket var helknäppt, så han flög åt alla håll och kanter och tiden hann ta slut stax innan målhindret. Men han rev ändå bara 3 hinder. Vilket jag tycker är väldigt duktigt! ❤️
Man kan se att han har massor av kapacitet bara han slutar vimsa och fokuserar framåt, över hindren. Så det jobbar vi på! Nästa gågn blir inte förens den 21a och vi får hoppas det går bättre då! Dock är det inne i ridhus, så ny miljö igen.😉
/ Angelica
Putt:)
/ Angelica
Jättefin kille. Gillar honom men är inte så erfaren vid vimsiga kaniner.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner
#5 Vad kul att du gillar honom!😃 Jag tror att om han får flytta till någon som kan ge honom mycket tid och tillit så kan nog vimsigheten försvinna. Det beror nog också en del på att han inte är så van heller🤔
/ Angelica
putt 🙂
/ Angelica
Ingen? 😕
/ Angelica
Är tyvär inte erfaren av vimsiga kaniner jag heller men söt var han, Prövat att lägga ut på flera ifokussajter? Tex Kaninhoppning.ifokus.se?
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Har lagt ut här, Kaninhoppning och lejonkaniner. Had eäven en annons på blocket ett tag. MEn ingen verkar vilja ha honom tyvärr😕
/ Angelica
Lagt ut honom på SKHRF:s forum? Där har jag hittat båda mina hoppkorsningar.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#11 Juste! Det hade jag helt glömt! :) Tack för tipset. Hittade ju mina 3 hoppisar där🙂
/ Angelica
Putt! Båda föräldrarna är Msv i både rak och krok! :)
/ Angelica
Lite suddig hoppbild från förra helgens tävling, gick på 0 i grunden och i finalen tog tiden slut när vi hoppat sista hindret! :( Detta pga att han är så full av energi att han springer åt alla håll och kanter. Bara man får honom att fokusera på hindren så tror jag han kan bli riktigt duktig!
/ Angelica
Kvar?:)
Finns han kvar ? =)
Japp, han är kvar🙂
Han startar i helgen, Rak Lätt! Då hoppas vi på final!
/ Angelica