(S) Pre Alpin foder
Jag kommer ta hem Pre Alpin Wiesenflakes och Pre Alpin grön müsli. Kommer att sälja mindre påsar om 1-5 kg till att börja med. Kan även fås blandad (50/50) med Edel pellets. Priser ej riktigt klart ännu men finns det intresse går det bra att maila mig på: Lindaskaniner@hotmail.se
Skulle vilja ha lite mer info om detta och vart du finns :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Pre alpin är framtaget för hästar och är helt fritt från melass. Wiesenflakes är pressade flingor av ca 60 olika gräs och örter. Protein 9,3 fibrer 26,1 fett 2,3 Grön müsli är en fiberrik müsli utan spannmål och innehåller hackade ängsväxter/blommor. Protein 9,2 fibrer 23,4 fett 4,5 Jag finns i Finspång, Östergötland men tanken är att jag ska kunna skicka beställningar. //Linda
Var finns du o fodret för ev hämtning vid köp ? båda fodren prövade av mej 😃
#3 Står i #2 att hon finns i Finspång, Östergötland.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Du har inte planer på att ta in deras foderserie Pre alpin Lepo som är anpassat till kaniner och marsvin mm. Efter en genomläsning av deras broschyr ( se länken nedan) så verkar dessa foder helt kanon, och dessutom ekologiska. (Även om Weisenflakes och Grunmusli till häst också ser bra ut.)
Aha, lite långt bort för mej..

skulle va intressant beställa. om det finns speciellt anpassat till kaniner?
De har ett kanin/marsvinssortiment, har inte hunnit kolla upp så detaljerat men finns det intresse så kan jag ta hem. Den som önskar beställa men inte bor i min närhet, så kan jag skicka paket via schenker, som har helt ok praktpriser. //Linda
Puttar denna lite! Under dagen kommer jag kolla upp kaninfodret, fortsätter att lägga ut information i tråden. //Linda
Intresserad av kaninfoder om det går att få levererat i stor (>10 kg) säck.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Lovar att återkomma! //Linda
följer!
Jag har testat kaninfodret, Lepo Sensitive och Lepo herbs. Sensitive var vääldigt smulig tyvärr men herbs var bättre. Ingen av kaninerna gillade det särskilt mycket men åt om det var vad som bjöds. :)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
vad kostar frakten ?
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Mellan 59-120kr beroende på kartongstorlek och vikt. //Linda