Hjälp ! :S
Hej, idag när jag skulle gå ut och ge kaninerna mat så såg jag att min kanin inte var i sin bur. Han är en okastrerad hane. Jag o min syster -Chilli ( på KIF ) har en kanin tillsammans som också är en okastrerad hane Tellus hetr han. som dörrar på burarna så ha vi kompostgaller ch mellan gallret och buren så är det ett litet mellanrum och på nåt sätt har min kanin lyckats ta sig upp till den buren (antagligen klättrat) . Vi har en skarv också så att allt spån nte ska åka ut och kaninen inte ska kunna "rammla" ner. men ändå så har han tagit sig dit upp. jag vågade inte titta så jag ropade på -chilli och som tur var levde båda kaninerna. Tellus låg helt utslagen och dennis andades häftigt. Det låg lite blodfläckar i spånet och dennis hade lite blod vid munnen. När vi "undersökte" dom så hade dennis tand gått av på hälften(fast det behöver juh inte varit för bråket, han kan juh ha gnagt på nåt så att den gått av) och tellus var blodig runt snoppen. Men Tellus verkar må bra annars och vi har tittat men det ser inte ut som om tellus snopp har blivit avbiten. Den var kvar fast det var blodigt. Vad ska vi göra? Är det ett normalt beteeande för hannar som bråkar? :S
att tandne gått av är ju dåligt för det smärtar dte ju när kaninen äter, att det är blodigt runt snoppen är också dåligt, vissa försöker bita sönder varandras pungkulor..detta är ju naturligtvis också smärtsamt.. Tycke rni ska försöka åka till vetrinären med båda två!

#1 okej tack. jag försöker få tag på mamma med går inte . :S