Kaninpassning i sommar
I år har jag ännu inga ideer om vad jag ska göra med Isac när vi åker till hemlandet till sommarn, så jag tänkte att jag sakta men säkert börjar söka runt lite om vem som skulle vilja ha en extra kanin hemma hos sig 🤪
Isac är en rexpälsad dvärgvädur. Han har inte varit inomhus nångång vad jag vet men det skulle nog funka det med. Vanligtvis bor han ute alltså och om personen i fråga som vill ta hand om honom är nära kan nog buren köras dit. Den är dock väldigt tung så ser helst att jag slipper köra med den :/
Söker en människa som är redo att ta ut Isac gärna 2-3 gånger i veckan, ger honom hans mat och myser lite grann med honom. Är dessutom redo att ge en peng för det hela, men allt för dyrt går tyvärr inte då jag själv betalar för det och just nu lever på studiebidraget hehe…
Vi åker bort i Juli verkar det som än så länge, vet tyvärr inte vilka veckor och sådant än. Troligtvis borta 5-6 veckor. Så bomba mig med kaninpensionat, olika stall som möjligtvis tar hand om kaniner, och även privatpersoner som bara vill ha en kanin att mysa med.
Jag bor i Skene, i marks kommun. 40 min ifrån Borås, nån timme ifrån Göteborg. Ser helst att det är i närheten, runtomkring dessa städer. Så bomba mig med förslag så blir jag er evigt tacksam 😃
Lite långt kanske, men här kommer ett förslag i alla fall :)
Jag kanske kan passa han, beror på datum. Bor i marks kommun, 30 min från skene ungefär. :)
http://humleboet.se/kaniner.html
35 kr/dygn. 200 kr/vecka.
Tror det ligger i närheten av Hindås, vilket inte är alltför långt bort.
Finns ju folk som vill låna kanin ett tag med, särskilt under sommaren, så kolla upp det också! Sätt ut någon annons tex.
Jag har liten uppfödning av dvv. Kan erbjuda stora hagar & bur , aktivering & hoppträning eller bara sele. Alla pensionat tar 200kr per vecka som minst , jag tar 100. Har haft flera här ett tag. Hör av dig om du är intresserad , så kollar vi om jag har burplats osv , kaninungar kommer ju snart.
#1 hmm, ja det var ju en bit dit men just nu tar jag alla förslag jag får haha. Alltid bra och ha en b-plan ifall att det inte skulle fungera med det planerade 👍
#2 Jag skickar pm till dig! :)
#3 åh nej det var inte så långt ifrån, ska jag allt skriva upp!
#4 Tror inte han är riktigt den bäste att låna ut, då när man lånar ut kanin brukar det oftast vara barnfamiljer som jag märkt det som lånar och han är inte den typen som känner för att gosa, eller bli buren för den delen. Har övervägt att låna ut men skippar nog den delen. Ser hellre att han kommer till nån med lite mer erfarenhet om det hela ;)
#5 Har du möjligtvis någon hemsida och vart finns du? Detta lät ju väldigt lockande måste jag erkänna, passar bra för min ekonomi så att säga haha, skulle gärna vilja se möjligtvis lite bilder och sådant om hur det ser ut om detta inte är för mycket att begära 🙂
Tackar ännu en gång för alla svar! Denna sajten är ju guld värd måste man ju bara erkänna 😍