Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 806 ggr
luna03
0

Gotlands kanin köpes

Hej.. skulle vilja köpa två st gotlands kaniner.. såg rasen på blocket och blev fast för rasen… vill helst ha honer men hane och hona går bra också… nån som har denna ras eller föder upp. Ska finnas i stockholm

Oregano
0

Det beror på hur bråttom du har och om du vill ha ungar eller vuxna djur.

Jag bor i Stockholm, har gotlandskaniner och vill ta nån kull till våren. Om allt går bra kommer vi att ha ungar att sälja på försommaren. De kommer då ha genbanksintyg också eftersom vi alldeles precis ansökt om att bli genbank för gotlandskanin.

Vi har två honor. Du kan se dem på bild i mitt fotoalbum här. Om vi bara tar en kull blir det troligen det fläckiga kaninen Vilma, som får bli mamma. Kanske låter vi även Mandel få ungar. Vem som blir pappa vet vi inte ännu, men det blir en med genbanksintyg i alla fall, så ungarna blir renrasiga.

Om du är intresserad får du gärna komma hit och besöka oss. Skicka ett privat meddelande, så kan vi bestämma tid.

Den uppfödare/genbank vi köpte av bor nära oss. Jag kan kolla om de också kommer att ha ungar till salu på våren.

luna03
0

Hej.. javisst kan jag vänta om det är renrasiga men ifall ni har vuxna individer till salu så är jag intresserad också..

ribbylund
0

Hej!

Vi kommer också att få genbanksregistrerade gotlandskaninungar i mars/april, av chinchilla färgad mamma och blå pappa. Kolla gärna på vår hemsida om du vill se bilder på kaninerna www.gotlandskanin.se. Hör gärna av dig om du är intresserad så tingar vi en eller två ungar till dig när det är dags!