Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 476 ggr
Peak303
0

Kaninburs renovering!

Jag har tänkt renovera om min kaninbur en hel del. Just nu har den 3 fack. Men jag tänkte ändra så att det blir 4 fack och att 2 av facken har 2 våningar. 

Hur tror ni är bästa sättet så att kaninen kan ta sig mellan dessa 2 våningar? Via ramp eller sitthyllor? 🙂

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

fsigge
0

jag tycker nog att båda är lika bra men om man måste välja så tror jag att jag tar sitthylla, Jag tycker det ser finare ut (sedan har jag bara haft ramp, så det kan ju också vara därför)

Frida

[annloo]
0

Jag tror att sitthylla är säkrare för kaninen. Då kan den inte ramla ner så långt, sen känns det mer naturligt tycker jag :) Men är inte så kunnig på sånt där, blev mer en personlig tanke utan något bakåtliggande vettigt tyvärr haha. Jag hoppas att du får till det bra och blir nöjd!

Mickis1994
0

Ramp. Jag har själv haft tvåvåningsburar jag ramp fungerade utmärkt. Det var ganska branta rampar, vilket var aldrig ett problem.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Andreag00
0

jag tycker det är ganska jobbigt att städa om man har ramp om kaninen inte har toalett annars är det ganska bra

Wille, Puffe, Doris 

ninen DH
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fast ramla ner känner jag att dem kan göra från sitthyllor också… Jag har bra erfarenhet av ramper om den är överdrivet breda. Sist gjorde jag misstaget att ha ett glapp mellan väggen och rampen, där kan kaninen åka ner med tassen (se bild) Ps, det röda på bilden symboliserar glipan som jag skrev om ;)

Peak303
1

Jag valde ändå att göra burarna på bredden istället. Så kaninerna får ca 50-60 x 2m istället. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt