Transportera (snabbt svar!)
Hej! Har två kaniner men bara en kaninbur (vi har aldrig behövt fler). Imorgon kmr vi dock behöva flytta dem, resvägen är ca 10 min med bil.
Hur tkr ni att jag ska göra? De är dvärgkaniner så ganska små och de skulle nog få plats båda i (katt)buren men vet inte hur bra de skulle trivas, eller ska jag ha ena i knäet eller liknande?
Svara gärna så fort som möjligt eftersom jag kmr med väldigt kort varsel! Tack på förhand 🙂
(flytta gärna tråden om den hamnat fel)
Jag skulle inte ha kaninen i knäet. Det kan hända vad som helst under bilfärden oavsett hur kort den är
Har du inte tillgång till fler transportburar? Kanske kan ta en stor kartong eller liknande.
Inte i knäet. Varsin transport. Om du bara har en transport, så antingen köra två gånger eller ha den andra i en stadig kartong, går när det är så pass kort bit.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okej, och ha kartongen på golvet framför fötterna? Tack för svar btw! :D
Varför kan du inte ha båda i transportburen?
Eller är det en hona och en okastrerad hane?
#4 Nej hanen är kastrerad och de delar bur, men tänker att en transportbur blir väldigt trångt och de kan stressa upp varandra?..
Bor dom tillsammans i vanliga fall?
#6 Aa precis ^^
Då skulle jag (och har gjort) sätta dem båda i transportburen.
#8 Så dt är ingen risk att de blir stressade utav att dela på ett så litet utrymme? Alltså dt är ju precis att de kmr få plats…
Jag skulle ha båda i samma transportbur. Tror inte dom skulle bli stressade utan snarare se det som en trygghet att dom har sin kompis under den läskiga bilfärden. :) eventuellt om det är alldeles för trångt ha bägge tillsammans i en stor stadig låda.
#9 Stressade kan de bli av att åka bil, men jag tror inte de blir mer stressade av att ha varandra tätt intill.
Snarare tvärtom, som #10 skrev, att de känner trygghet av varandra. De bor ju tillsammans i vanliga fall.
Okej tack för allas svar! :D