Erfarenhet?
Vår kanin blev parad för fyra veckor sedan. Hon har ändrat beteende samt fått större hårdare mage. Dag 29 började hon boa samt låg mest och vilade. Nu e vi på dag 33 och imorse var hon otroligt pigg Och magen kändes inte hård mer och hon var mer sig själv i sättet. Ej sur och revirskyddande. Är det vanligt att de äter upp sina ungar? Borde jag inte se ngt spår av det? Hon har ej dragit ngn päls. Men är det inte sent att vara skendräktig?? Har ni ngn erfarenhet av detta. Mvh Madde
Hade en hona som åt upp sina ungar, eller ja 3 låg döfödda och en halvägs uppåten, inte byggt bo eller någonting. Syntes inga spår heller förutom ungarna som fanns kvar då, några få dagar senare byggde hon bo av någon anledning, förmodligen skendräktig?, för kom inga fler ungar. Visste inte ens att honan var dräktig (varken mitt eller förra ägarens fel och ingen visste om det).
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ingen mer som har erfarenhet?
Precis samma hände mig en gång.. hon visade alla symptom på att vara dräktig, kände i magen tydligt och så en dag (ganska långt in i dräktigheten, dag 33-34) så verkade hon inte dräktig alls.. hittade ingen unge eller spår av några i buren.. när jag några dagar senare städade i buren så såg jag tydliga blodspår på väggarna i bolådan.. hade missat det tidigare och bolådan var nybyggd så vet att det var ifrån henne..