Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 409 ggr
Crux_Sera
0

Kastrera?

Hej! Jag har en frasse hemma som snart är 6 månader och är jätte trevlig och kommer fram till en hela tiden och ska gosa och pussa på mig, inte alls aggressiv på något sätt. Han kan sitta med båda honor och hanar nära honom och har bryr sig inte någonting, utan är lika snäll som alltid. Men jag vet inte om jag ska kastrera honom. Om jag gör det så kommer jag inte kunna avla eller ställa ut honom, det vet jag. Men jag kommer inte avla på honom tror jag men det kanske uppfödaren kommer göra när hon börjar med uppfödning igen. Jag är lite orolig att han kommer bli aggressiv när han blir könsmogen och inte så gosig som han är nu och är rädd att han inte kommer bli lika snäll efter han har varit könsmogen. Vad tycker ni att jag ska göra?

Friggeshoppkaniner
0

Vänta tills han blir kömsmogen och ta beslutet då, man kan ändå inte kastrera en kanin som inte är könsmogen.

alvis112
2

Jag tycker att man ska kastrera även fast kaninen inte skvätter, är sur eller något sådant. Om man inte kastrerad kan hanar få testikelcacer och honor kan få cancer i livmodern.