Oxbow till Sverige?
Skulle ni köpa fodermärket Oxbow om det kom till Sverige och började säljas i svenska djuraffärer? Jag har pratat lite med en svensk leverantör som gärna ville ha lite mer info om hur stort intresset är för detta foder.
Risken finns ju att det skulle bli lite dyrare än vad det är att köpa på nätet. Om det kom in, skulle ni köpa det regelbundet?
Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

det finns ju att köpa hso vissa veterinärer
You can't spell Bitchy without Itchy
Ja, men om det kommer till djuraffärer då? Det blir enklare att få tag på för många då.

kan minnas att jag även sett det i ngn djuraffär, så det finns att få tag på om man kollar runt lite ;)
och tyvärr tror jag inte att folk skulle köpa oxbow som är så dyrt, när det finns så mycket bra mat som dessutom är billigare i handeln
You can't spell Bitchy without Itchy
Okej, tack för ditt svar! :)
Jag köper ca. 4-6kg(minns inte hur mycket det är i påsen jag har här hemma :p) Ox Bow Bunny basics /T "regelbundet" åt min kanin på Grizzly, men ja, det är rätt dyrt ca. 400kr/per omgång. Men det räcker ju ett tag för mig som bara har 1 kanin att utfodra, så jag förstår ju att de som har många kaniner väljer att utfodra sina kaniner med ett billigare alternativ i första hand. ;)
Det finns oxbow i djuraffärer :) Ofta är det så att de inte har de stora säckarna (15/18kg?) på lager utan de är en beställningsvara :) finns i alla fall på djurmagazinet ^^
Oxbow finns i djuraffärer eller att beställa på internet och jag skulle inte köpa det, det är ju pressat grovfoder. Bättre och billigare att ge kaninen ett bra hö. //Linda
#7 Fast bra komplement till höet om man inte får tag i så pass bra hö, till exempel för dem som bor i lägenhet ect, det är ju bara ett tillskott som annat pellets 🙂 Fast håller med, är ganska dyrt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 Ja då är det självklart en helt annan sak, dock så har jag turen att få köpa riktigt kvalitétshö så en hona går just nu på bara hö, och det är ju kanon. //Linda
#9 Ja precis, dock tyvärr svårt att få tag på kvalitéshö 😕 Även på landet oftast. Är synd
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om bristen på bra hö är en av faktorerna för att köpa svindyrt pressade höbricketter skulle jag se mej om på leverantörer av bra hö istället. Har läst att Liljedals ska ha riktigt bra hö samt utkörning av det i princip hela landet. Ska ta reda på länken och lägga ut här… Har för mej dom heter Liljedals kaniner. Snickrar uteburar också…
Japp namnet stämmer. Googla så finner ni deras sida.