Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 403 ggr
frijoh
0

Genkoder och färger

Jag undrar om någon kan svara på vilka färger och pälstyper det kan bli mellan:

Hona: Viltjapan gul/blå (dubbelmanad dvärgvädur) med genkod: A_bj_C_D_G_X_

och

Hane: Viltgul/ vit wienertecknad (normalpälsad dvärgvädur) med genkod: A_bbC_D_G_Xx

frijoh
0

Putt

frijoh
0

Putt

[Guldvingens]
0

För det första så är färgerna och genkoderna fel

Hona; Japan gul/blå (vilt) MM
A_ bjb(j) C_ dd G_

Sen undrar jag över hanens färg, är han viltgul manteltecknad wienertecknad eller helt enkelt bara viltgul wienertecknad? Jag utgår från förstnämnda.

Hane: Viltgul wienertecknad mm
A_ bb C_ D_ G_ Xx

Mellan dessa två kommer du få gul/svart japan, eventuellt viltgul. Samt detta i wienertecknat. 
-Har de enfärgsanlag så kan du få enfärgad japan och ev madagaskar. 
-Har hanen blåanlag så kan du även få blå/gul japantecknat och ev viltisabella/isabella 

Eftersom honan är dubbelmanad så kommer alla ungarna få enkel uppsättning man, alltså, hela kullen kommer bli enkelmanade.

Hoppas detta var till hjälp.

(Och man får enbart putta 1 gång per dag 🙂)

frijoh
0

3#Inte jag som gjort genkoderna, det va en annan som gjort dom. Vet inget alls om genkoder, försöker lära mig men det är ju så svårt. Men tack i alla fall! :) då vet jag ju på ett ungefär! Och jag råkade trycka två gånger på publicera knappen så det va inte meningen :).

frijoh
0

Hanen är viltgul wienertecknad förresten! Inte mantel.

[Guldvingens]
0

#4 Förstod nästan att det var ett feltryck, lätt hänt :P har gjort det ett antal gånger jag också :) Tänkte mer så inga andra moraltanter kommer och påpekar det på ett mindre trevligt sätt 😎

Och om hanen var viltgul wienertecknad så stämmer de genkoder jag skrivit ovan :) Misstänkte att han var det men lika bra att fråga :)

Lycka till med din kull!

frijoh
0

6# tack :)! Det är i sommar dom ska paras så det är ett tag kvar :)