Slöa degbollar!
Halloj!
Mina tre kaniner har blivit allt för bekväma i sin bur, om dagarna när jag är hemma har jag öppet så att de kan springa runt i rummet men de väljer att ligga kvar i buren! Det händer att de tar en svängom på mattan som ligger bredvid buren, men det blir sällan mer än så.
Har ni några tips? på hur man kan aktivera degbollarna lite?
Hur är era kaniner? Gillar dom att hoppa runt i rummet eller är dom likadana?
Tacksam för svar // Lumo 😃
Men du kan aktivera dina kaniner med klicker, hoppning och göra roliga leksaker. Leksaker som har något med mat att göra funkar bäst för mig ;)
Min kanin måste få springa av sig, han blir helt galen annars 
Vår hane älskar att vara utanför buren och hoppa och skutta.
Dock tappar han intresset lite, och som du säger ligger hellre kvar i buren, om scenen aldrig ändras.
Att variera med t.ex. kartonghus, saker att tugga på, lite bladgrönt på ett snöre som de får sträcka sig efter, tunnlar och att någon av oss sitter med är alltid uppskattat.
Vi har en hel hörna i vårt förråd där vi förvarar alla kaninsaker, vi varierar helt enkelt med vad han får leka med.
Kaniner behöver, precis som vi, lite förändringar ibland för att hålla hjärnan och intresset igång.
Har du testat klickerträning med dem? Är en stimulerande aktivitet både för dig och kaninerna.
Mina sover på dagen och är aktiva tidig morgon samt från ca 7 på kvällen till sent :) Kaniner är skymnings och gryningsdjur så det är inte så underligt att de slöar på dagarna
Kanske ska ta och prova klickern! Så får jag rota runt lite i förådet och se vad jag hittar för skoj åt dom, tro vi har någon katt tunnel någonstans och kanske någon kartong :)