Ber om ursäkt
Hej!
Ni kanske läste inlägget för några dagar sedan, som handlade om en tjej som "råkat ut för tjuvparning". Detta visade sig ju sedan vara en lögn.
Den där tjejen är en av mina allra bästa vänner. Och även om jag själv tycker att det var fel av henne att ljuga, så kunde jag inte bara sitta här och se på när hon blev påhoppad.. Jag kan inte riktigt förklara varför hon skrev inlägget, men nu är det ur världen.
Jag vill bara be om ursäkt till er som kanske tog illa upp av kommentarerna jag skrev. Jag vill verkligen inte bråka med någon här, men jag gör hellre det än att bli ovän med en bästa vän (hoppas ni förstår).
Så FÖRLÅT! Det var inte meningen att peka ut någon, eller göra någon illa!
//Ninni
Hälsningar,
Ninni :-)
Nu kommer jag säkert låta elak igen, men men😕
Det är naturligt att vilja stå upp för sina vänner, men man ska aldrig någonsin stå upp för dem när dem ljugit, i min mening.
Hade jag varit i din situation hade jag nog hellre försökt prata med henne om vad som händer, snarare än att försvara henne i ett forum på nätet.
Inte bara ljög hon, utan sätter dessutom sin kanin(honan som blev parad) i direkt livsfara genom att medvetet para henne i den konditionen hon är. Jag har varit med om honor som dött & varit i bättre kondition är din väns hona.
Det bästa hade varit att försöka prata henne ur det innan parningen ens skedde.
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
#1 Honan är inte i dåligt skick. Det är på grund av att uppfödaren ville ha en kull mellan dessa som hon gör det. Det är en seriös uppfödare och hon hade inte sagt det om det var fara för kaninens liv! 😉
Jag har pratat med henne, men det var efter att hon fått skrivförbud. Då var mina kommentarer redan skrivna och skadan redan skedd… 😕
Hälsningar,
#2 Honan är smällfet, hur är det 'inte i dåligt skick'?
Instämmer med Cotast.
Honan är även kraftigt överviktig. MEN, det hjälper inte att skriva det till TS. Jag antar, så som TS stod upp för Hallons i tidigare tråd, så hjälper det inte. För visst vill man inte vara elak mot sina vänner. Men TS, du borde säga snällt till Hallons vad hon kan förbättra, det skadar ingen. :)
Hur vet ni att hon är så smällfet som ni säger???
Hälsningar,
#5 Instagram
#6 Men det säger ju ingenting! Har ni sett någon bild där hon står på en våg eller?
Hälsningar,
#7 Tycker du det behövs??
Jag är rätt så välutbildad inom både djurhälsa, kaniner & kaninraser.
Och nej, det är inte bara päls. Hon är brutalt överviktig.
Det behövs ingen våg för att säga att hon är smällfet.
(bild kommer ifrån TS' väns instagram: http://instagram.com/00mili07)
*Bild raderad av Medarbetare då upphovsrätten ska respekteras*
#8 Du har inte rätt att lägga ut den bilden så!
Hälsningar,
Men det har inte med tråden att göra! Emilia har skrivförbud och kaninerna är redan parade. Blir det bättre av att ni skrämmer henne med att kaninen inte kommer överleva en förlossning?
Hälsningar,
Bara att hoppas att kaninen klarar det.
Sanningen är dessvärre att kaninen är överviktig, syns tydligt på bilden tyvärr. Och det är fel att ljuga, så förstår att folk reagerade som de gjorde, hade varit bättre att säga sanningen från start.
Men som sagt, bara att hoppas.
#8 Hon har rätt, du har inte rätt att ta bilden och lägga upp, även fast du länkar dit.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 Har någon sagt att hon inte kommer överleva förlossningen?
#12 Ja, medans hon fortfarande hade rätt att skriva här var det en som skickade bilder (som var tagna från hennes instagram) och skrev att honan hade väldigt liten chans att överleva. :-/
Hälsningar,
#10 Det har det väll?
Jag försöker inte skrämma henne. Jag rådde henne att kastrera dem båda, men hon vägrade att lyssna på mig.
Din vän var rent utsagt för nonchalant att ens se att hennes hona inte är tillräckligt frisk(fysiskt) för attt klara av en förlossning.
Som sagt, har sätt honor i bättre skick än Shakira, dö under förlossning.
Folk som försvarar/beter sig enligt sådant uppförande ska inte ha med djur att göra i min mening.
#13 Ja, det var jag.
Samma bild som är ovan.
Jag skrev inte att honan inte hade chans att överleva, bara att hon sannorlikt inte skulle göra det.
Försökte som sagt hjälpa henne.
#13 Självklart har hon inte lika stor chans att överleva en förlossning som hon skulle om hon varit i god form, det e ju även ganska logiskt..
Det är väldigt konstigt att uppfödaren ber henne ta en sådan kull, speciellt när honan är i den form hon är. Är uppfödaren medveten om det? Verkar inte så seriös hon/han heller nämligen.
Läste lite i hennes tråd och kan inte någonstans se att folk direkt hoppar på henne. I alla fall inte med tanke på alla hennes andra trådar hon skapat. Denna tjej är säkert hur snäll och go som helst, men hon måste lära sig att vara ärlig. Jag är nog inte ensam om att irritera mig som bara den då hon skriver inlägg och försöker klamra sig ur när man påpekar någonting. Hon vill verka intresserad av att lära sig men tar inte åt sig för fem öre.
Jag förstår hennes känsla av att inte våga skriva sanningen då man ofta får kommentarer som enligt en själv kan anses elaka. Jag brukar själv sitta och fundera på ifall jag ska våga fråga en fråga eller inte, oftast struntar jag i det för att istället leta upp ett vettigt svar som redan finns här på kif eller någon annanstans på nätet. Men denna tjej skulle vinna väldigt mycket på att vara ärlig från första början. Enligt dig så parade hon syskonen för att en seriös uppfödare ville detta. Då finns det ju inga direkta fel? Syskonparningar kan ju vara viktiga för seriösa uppfödare så det kan ju vara som en god sak. Ingenting att skämmas för. Tjejen kommer bara fortsätta att ses som oseriös ju fler "dumma" inlägg hon gör! Tyvärr. Vi känner inte henne och kan inte se bakom hennes rader hon skriver så som du kan. Därför reagerar vi och vässar våra klor.
Att du skyddar henne förstår jag, så gör man för sina vänner, men du måste även våga säga till henne och läxa upp henne när hon "gör bort sig", för hennes egna bästa. Jag har förstått att hon mått dåligt av allt negativt hon fått emot sig, vilket är synd, ingen ska behöva känna sig "mobbad" på nätet. Men hon måste, innan hon skriver ett inlägg, läsa igenom det och se ifall det låter vettigt. Hon kan inte, som hon gjorde i sitt senaste inlägg, skriva den 27 att kaninerna parades den 26 för att sedan den 28 säga att det var 4 dagar sedan. Ingen kommer någonsin lita på denna tjej ifall hon inte själv skärper sig. Det är inte bara vi som ska bli snälla och ömka med henne. Hon måste stå sina egna kast ibland och ibland måste vi försöka vara förståeliga och inte hacka på henne för minsta lilla.
Alla ska känna sig välkomna här, så jag hoppas hon återvänder sedan igen när hon får tillåtelse. Men snälla, prata med henne och be henne tänka igenom det hon vill ha svar och åsikter om först innan hon lägger upp. För hennes egen skull!
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
#8 Du måste ta bort bilden, du har inte tillstånd att lägga upp den.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej, det har inte med tråden att göra. Jag ville be om ursäkt, inte få ännu fler påhopp
Hälsningar,