Vår kanin, Hoppsan, går på bakbenen. Vi började med att uppmuntra med en godsak, men numera gör han det om man bara visar handen över honom. Dock håller jag inte så högt upp; akta lilla ryggen.
hur lärde du han puss? :o
#1 Ja det skulle jag ju kunna göra!
#2 Jag har lärt han med klicker (han förstår den halvt) och så höll jag godiset bredvid mitt ansikte och när han sträckte sig upp för att ta den så letade han ju efter den då nuddade han mitt ansikte och då klickade jag och gav han godiset och så har jag gjort så massa gånger och han fattar. han pussar mest på min näsa dock. med pussa menar jag inte slicka utan bara nudda och hålla där ungefär:) han håller nosen på mitt ansikte tills jag sagt bra
I sommras kunde min Carmen stå, snurra runt, upp i famnen, ner från famnen, kom, in i buren, hoppa genom ring, gå genom tunnel och.. säkert något till som jag glömt. x)
Men nu var det länge sen vi klinkertränade så det är nog bara stå, in i buren, kom och snurra runt som sitter kvar. ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
tricks å tricks men ena min kanin kommer när jag "ropar" och kan även gå på bakbenen när jag lockar med en godbit, dock var han bättre på det när han var yngre.
Vet inte hur men vet att man kan lära de ligg :-) kanske om de lägger sig ner får man klicka elr något och upprepa tills de fattar, men har ingen aning :-P
Doris kan: Stå på bakbenen Snurra Hitta godis som man har gömmt(om de räknas som ett trick) Puffe kan: Följa efter Snurra Stå på bakbenen Hitta godis Wille kan: Snurra Stå på bakbenen
Wille, Puffe, Doris
Varje kväll när jag matar nejlika(hö och lite pellets) brukar hon pussa mig innan hon får det… <3
Muffin kan Stå Gå Kom Stanna Puss Snurra Hoppa upp Hoppa ner Och följa efter sen kan han mer men han är som en hund så. Sen kan han mer och gör allt jag ber om, världens snällaste. Följer ofta med på promenader på stan(lös) :-p
Stå, Gå, Snurra, Kom, Hoppa upp/ner, Hight "five". Tänkte även träna in såt och snurra samtidigt.
#10 hur lärde du high five? :O
#11 Jag kan bara svara för mig själv men jag gjorde på samma sätt som med hundar :P Klickar med Dottir, hon kan stå, gå, kom, snurr, high five, ge mig "den"(plocka upp från bordet och lägga i handen) & ta fint :) (Kände att det va nödvändigt med att lära in "ta fint", då hon e ganska glupsk och ifall någon icke kaninvan skulle gr henne godis så kanske dem vill ha kvar fingrarna :P)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Jenka kan:stå, gå, kom, stanna, snurra (både vanligt & på bakbenen), hoppa upp hoppa ner och följer efter gör hon hela tiden ;)
Kan inte ni filma era tricks? Skulle vara kul o se på och se hu alla gör olika osv :)
Bella kan *hopp*, och komma när man ropar på henne. Min nya bebis på 8-9 veckor kan snart pussas :D Min ena gamla tant kan stå och oftast komma på kallning, sen kan hon oftast gå på bakbenen + *snurra* :)
här finns en video på när jag nyss hade lärt honom. han kan bättre nu:)
https://www.facebook.com/groups/457842284227147/permalink/747648625246510/