Kaninens kroppspråk
Tänkte se hur bra koll alla har på kaninens kroppspråk. :)
Lycka Till!
Alla rätt! :)
/ Angelica
alla rätt :)
men att stampa behöver inte att vara att något är farligt, min ena kanin gör det alltid när jag kommer med mat och då är hon verkligen inte rädd.
Alla rätt här också. :) Tycker jag tyder mina kaniners kroppsspråk riktigt bra faktiskt, det r ju så jag känner dem, deras sätt att kommunicera. 🙂
#2 Jag har haft en hane som har stampat när han har varit uttråkad bara.. 😛 Edit: Jag HAR en hane som TIDIGARE har stampat då.
Jag funderar på gnissla tänder. Gör dom inte det när dom trivs. När min kanin blir klappad slappnar han av och ger ifrån sig ett ljud som jag skulle beskriva lite klickande eller som han tuggar på något. Råttor gör så när dom är nöjda och det kallas för att gnissla tänder. Visst?
Bra frågor, hade alla rätt🙂
#4 Stämmer. Vet inte vad TS menar med Gnisslar tänder, men jag har då aldrig hört att en kanin Gnisslar tänder när den har ont.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#4 tror man inte man säger Gnisslar tänder till det utan typ maler elr va de heter x)
Alla rätt :D
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Och min kanin hackar/gnisslar tänder när hon är sur/rädd ;p
Yey alla rätt! min förra hane gnisslade tänder när han hade lyckats fått in halsremmen på selen in i munnen
Även jag tolkade "gnissla tänder" som dem gör när dem trivs, inte när dem har ont eller är rädda. Jag har aldrig hört en Rädd kanin gnissla, en arg/irriterad kanin kan gnissla men en Rädd kanin gör ju allt för att vara stilla och knäpptyst.
När kaninen trivs tuggar/maler den tänderna, och det kallas för att gnissla tänder, oavsett om det kommer "gnisslande" ljud eller inte.
Oh no, not the Jello!
Håller med #11, mina kaniner Gnisslar tänder när man myser med dom och då är dom inte direkt rädda ;) Fick alla rätt utom den, har inte hört någon Rädd kanin gnissla tänder förut.
Gnissla tänder är ett ilande ljud, hemskt att höra. Jag hade en döende kanin som gnisslade tänder och man vet skillnaden mellan att gnissla och att "gnissla" (njutningsljudet) när man hört båda varianter.
Alla rätt!
och jag har faktiskt haft en kanin som "gnissalade tänder" för att hon hade ont, så det kan dom faktiskt göra! Dock inget roligt att uppleva, hon avlivades någon dag senare:(
När dom trivs beskrivs det väl mer som maler/tuggar, istället för gnissla/trycka eller hur man ska beskriva det🙂
Alla rätt här med :)
Alla rätt för mig med :)
Veronica
Alla rätt, var bara frågan om att gnissla tänder som kändes lite klurig.. Men när de trivs så "tuggar" de snarare än att gnissla.. Det tuggande ljudet är mysigt och det gnisslande är hjärtskärande.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Fick alla rätt utom på en fråga !! xD hehe… :D
"If it is for the sake of my pride, there is nothing I won't destroy." - Byakuya Kuchiki - Bleach
Min kanin stampar när han är glad och vill ha uppmärksamhet, så det behöver inte bero på att de är rädda. Jag tror att mycket kan vara ganska personligt för kaninerna, vissa stampar mycket medan vissa aldrig gör det
Clara Nordquist, 08 kaninhopparteam 
Hade fel på Gnisslar tänder, antagligen för att mina brukar göra det när vi myser ^w^