Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3308 ggr
MarHai
5

Klotterplank #257

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tvåhundrafemtiosju :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Evelina!
1

Ska om 1,5 timme ca ta mig till jobbet för ett kvällspass.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Mickis1994
1

Det snöar en hel del 😕 Jag som ska städa burarna. *not pepp*

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

AkaiTsuki
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Klickar man på youtubeknappen i höger hörne så kommer filmen vara vänd åt rätt håll 🙂

Akkio springer lite i pentryt

//Joanna

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
1

Nu är det vitt ute här hemma också! :(

Frosstis
1

Har lärt Tarzan att hoppa två hinder fram och tillbaka, rätt högt, och så har jag nyss lärt honom puss :D och så kan han komma på inkallning också !!

älskar bebisen ♥

Mickis1994
2

Kanske blir folkhögskola nästa läsår istället för komvux. Spännande! Någon som har erfarenheter?

Mvh Michaela Glansk.

Fridaaaa
1

Varit i skolan, varit ute med vovvarna, rakat ena vovven i ansiktet samt fixat med kaninerna 🙂 Sambon lagade god mat med! 👍

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

I ❤ hamsters
2

#6 Jag läste på folkhögskola 2 terminer, jag slutade dock och bytte till komvux. Egentligen var det inget fe på folkhögskolan, men jag gillar lite att bita i och det var helt enkelt för lätt för att jag skulle finna det hela stimulerande. Sen får man ju ett mindre kvot än komvux om man ska söka vidare med betyg från folkhögskolan. 
Men är väldigt individuellt tror jag, vad man föredrar.

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
1

Bluäää, blir så irriterad!! 😡Ringde till kunskapsnavet idag för att fråga om hur lång tid det tar innan man får svar på om man har kommit in på utbildningen man har sökt eftersom en gammal klasskamrat sökt samma och fick svar för en vecka sen!! Tant i telefonen skulle ringa dom som håller i utbildningen och sen ringa tillbaka.. Tant ringde aldrig tillbaka.. Sånt blir jag sur på så nu måste jag ringa imorn igen och försöka få något vettigt svar!

ninen DH
1

Ahhhhhh! JAG HATAR DATORER!! Jag och min kompis lyckades skriva ihop 11 sidor i ett arbete t. Skolan men nu har den där *** datornlyckas radera allt! Deadline är i mårgon Nu får min stackars kompis skriva om det 8 på kvällen! VAD *** GÖR MAN!!!

[neptunens]
2

Imorgon har jag bara en lektion! Ska bli roligt att få pussa kaninkinder i dagsljus <3

RebeccaG
2

Imorgon bitti ska jag in till vetten och lämna lillkillen för sövning & spolning av tårkanalen. Jag är inte orolig men jag ska till skolan under dagen & invänta samtalet om att sövningen gick bra.

Usch😕Och lillkillen tycker inte om farbror doktorn, vilket gör att jag nojjar över att lämna honom under dagen, inomhus dessutom…

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Fridaaaa
1

***** piss och skitdag!

NaDa...
1

#13 Kraaamar!

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Fridaaaa
1

#14 🤗

Wilmas kaniner
1

Är så himla glad just nu :D Det är fredag + att jag eventuellt får kaninungar om ca 4 dagar <3

Evelina!
1

Är hemma hos syrran, 40 mil hemifrån och saknar kaninerna så grymt mycket. Mina små hoppetossor, småttingarna och gubbilubben - saknar er!

Evelina!
1

Blir inte bättre av att jag har världens influensasymtom på gång, har ont. I halsen, näsan rinner och lederna värker som sjutton!

AkaiTsuki
1

Sitter och kollar twilight, är inte min typ av film men jag har mycket mer förståelse för filmen nu än när den kom ut 5-6 år sedan. Var då typ 11-12 år :o  Jag vet att jag inte förstog någonting med adrenalinet osv men nu fattar jag xD Haha men men,  som tur är är det väl ingen twilighthatemode på internet just nu 😂

Alltså vissa saker så "SÅÅ GULLIGT >W< "  andra typ "wtf… hur fungerar hjärnan egentligen". 😊

//Joanna

Evelina!
1

Vaken och rätt pigg förutom att jag ena sekunden fryser ordentligt och andra sekunden svettas jag…

Rabbit Pages
1

Varit uppe sen 6, typiskt att jag vaknar tidigt när jag har sovmorgon!

Frosstis
1

känner mig bakfull även om jag inte drack igår…. ugh

NaDa...
3

Köpte en ukulele lite spontant igår så nu sitter jag å övar accord mellan biologiplugget :)

~ Kram Nadja ♥

Evelina!
1

Är så satans influensasjuk så det kan aldrig anas. Sitter och dricker te som jag vet inte vad, käkar smärtstillande och dricker hostmedicin. Stackars mey.

[Mi-rand-a]
1

-42 i köldfaktor var det idag! nu är det dock -30 grader typ och jag vill bara yttra mig om att jag är väldigt leds på kylan nu. Vill ha sommar!!  

och dem som ens vågar gnälla på att dem fryser för att det är -15 borde tänka om!! hade gjort vad som helst för den värmen :P

Evelina!
1

Jag vill också ha sommar. Och så vill jag bli kvitt den här skitinfluensan!

Rabbit Pages
2

Väntar på vännerna; idag bär det av till bröllopsmässa i Norrköping🙂

Frosstis
1

#25 herregud! här e det typ -5 och jag fryser så mycket :S😑 - gött med två timmars träning imorse, är helt slut! längtar till ikv då jag kan sova

Evelina!
1

Fortfarande Sveriges ondaste hals.

Frosstis
2

min lyckade kärleksmums. gick sönder, men jag lagade den igen

Frosstis
2

blev gott iaf:p

MarHai
5

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
1

Brrrrr! Höll på att frysa ihjäl på morgonpromisen med Sixten idag! 🥶 Han var dock överlycklig över att snön äntligen börjar lägga sig så han rejsade runt som en tok på åkern i snön! :)

Fridaaaa
3

Viola & Milly var ute en stund i hagen i alla fall tills det började att snö en hel del, då fick de komma in Brr… Sommar nu tack!

Peak303
3

Asta på sin allra första tävling där hon gick 0 + 0 och vann över sin bror med snabbare tid! 😃

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Evelina!
1

#35 Åh så roligt! Grattis! Nojaröver kommande tävling pga min influensa, känns inget vidare alls!

RebeccaG
4

Duktiga Dottir debbade Lätt i går❤️
7 fel totalt, fick lyfta henne över näst sista😃
Det är alltid en början, hon hade för övrigt bara hopptävlat 1 gång, då i mini😊

| Youtube

AkaiTsuki
4

Woah det va nytt :o

//Joanna

[neptunens]
4

Men vadå karma-crap. Jag vill väl inte se det, min kommer ju säkert rasa fortare än farao.🤓

AkaiTsuki
0

#39 Den rasar väl bara av anmälningar?

//Joanna

IdaL
2

Woah, här springer man ut i stallet ett tag sen kommer man in och uppdaterar sidan och ser massa nya saker 😮

[neptunens]
1

#40, Och såna har jag säkert fått 😛

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
2

Precis skickat iväg ett intressemejl på ett annat hus! 😃 Så jäkla glad att jag hittade det och jag hoppas verkligen att jag kan övertala sambon om att vi ska flytta dit så vi slipper våra jäklar grannar som skriker på oss och kallar oss för både det ena och det andra så fort vi rör oss!!

Så TRÖTT på dom nu! Det senaste roliga dom hittat på är att gå runt och sprida falska rykten om oss och säga att vi blev vräkta från vårr förra lägenhet och att jag tydligen misshandlar mina djur mm.!! 🤓

AkaiTsuki
1

#42 Jaha D: Men alla kommer ha olika karma beroende på hur många inlägg och kommenterer och "gilla" markeringar man gjort

//Joanna

Evelina!
0

Ligger nedbäddad i sängen, fortfarande förkyld, men på bättringsvägen :) Väntar på att få en paketavi skickad till mig så jag kan hämta ett paket på posten som jag längtat efter.

Peak303
2

Vilgot (som den vanvårdade kanin blivit döpt till) har visat framfötter då han är piggare, har finare bajs mot de svarta och stenhårda han lagt hela helgen, han kissar, äter och dricker. Han var även glad över att få ha fått grenar att tugga på. 

Idag fick han komma in för att bli tvättad, borstad och alla sår blev rengjorda. Nu hoppas vi att allt läker som det ska. 😊

-'  Malin Hultman

Evelina!
0

Hemma efter att H a varit på apoteket och handlat. Är helt slut. Nu mys i sängen tills det är dags att börja jobba imorgon.

NaDa...
0

Matte och Kemiplugg nurå. Men föst ska jag ut till kaninerna med mat och mys ♥

~ Kram Nadja ♥

Evelina!
0

Så glad! Kommandoran brunstar inte längre och de andra två kaninerna gick jättebra att hoppa med ikväll. Längtar tills söndag då det blir Kaninhoppning för hela slanten!

NaDa...
1

Sitter och lär mig "Radioactive" av Imagine dragons på Ukulelen istället för att plugga kemi.. O:)

~ Kram Nadja ♥

Evelina!
0

Sååå nöjd med mina fina koppel och selar. Provade senast idag och sitter som smäck på alla kaniner som ska iväg och tävla den andra februari. Grymt nöjd!

[RC1393]
2

Mamma kan allt komma på barnförbjudna skämt om allt.

Hade satt en växt i skåran mellan min tvådelade terrariebakgrund och mamma sa: "Där har du satt en buske" jag svarade: "ja, men jag måste ju dölja skrevan lite grann"

Mamma: "ja, det är ju klart , jag har ju en buske i min skåra också"😂

ninen DH
0

Precis är jag gick ut igenom dörren i mårse messade min kompis mig och sa att vi hade sovmorgo…… Ahhhh, aja jag får ta tillfället i akt och sätta ihop laban och nellie :)

[neptunens]
12

Kan inte någon starta ett "garageavlare.ifokus"  där de gänget kan hålla till och få hejjarramsor och glada tillrop för alla kelkullar och tjuvparningar de lyckas med. Jag sticker snart ut mina ögon.

/Bitter (gick upp tidigt, snö, migrän och matteprov)

Rabbit Pages
0

Har två essäer att skriva, men fastnade på forumet här och på alla kaninbloggar jag följer😛

Mickis1994
8

#54 ja tack! Så himlans trött på dessa garagekaniner att jag vet inte vart jag ska ta vägen!

Mvh Michaela Glansk.

IdaL
9

Jag tycker mest synd om uppfödarna som faktiskt försöker, och arbetar för att få fram olika kaniner. För dom dras ner med alla dessa som avlar för bebisarnas skull, utan någon som helst tanke eller syfte.

RebeccaG
0

#57 Håller med till 110%!

| Youtube

Peak303
5

Känslan när man släpper kaninen lös inne på gården utan att han springer iväg. Istället kommer han springandes tillbaka gång på gång för att sätta sig i knät. 😍

-'  Malin Hultman

Mickis1994
0

Så skönt att ha kaninerna färdigmatade och vattnade innan det är mörkt. 😍Nu njuter jag av Harry Potter på netflix och en kopp te i väntan på att resten av familjen ska droppa in. 😃

Mvh Michaela Glansk.

Alvirpo
1

Känslan efter en lång och jobbig skoldag har fått paketen med allt skoj från zooplus!😃

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Usch vilket jäkla väder ute!! Snöstorm typ och man ser bara någon meter framför sig sen är allt kritvitt, man ser bara ett enda stort snömoln framför sig! Fick bli en kort kvällspromenad med sixten idag. Han som brukar vara glad i snön tyckte inte alls det var skoj med sånt här väder! 🥶

Evelina!
0

Shoppat, fastän jag inte skulle köpa något, på Gnagarbodens webshop till mina små telningar idag. Längtar tills paketet kommer.

Fridaaaa
0

Snö snö kommer bara mer och mer 😕

IdaL
0

Jag vill ha vååååååååååååår 😭

PrinzeZz
0

att föra bokföring över kaninerna är intressant, men svider som fan i plånkan

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Alvirpo
0

#65 Jag med! Är urless på vintern nu, har snöat till och från varenda dag hela  januari nu, får skotta hos kaninerna varje dag!😡

AkaiTsuki
0

Sovmorgon idag <3 Mysiigt

//Joanna

Evelina!
0

Suttit med Kommandoran i knät en stund, det verkar hon tycka om även fast hon verkligen hatar att bli upplyft.

Mickis1994
0

Dagens goda gärning; räknat ut färger. :)

Någon som vill städa mina kaninburar? ;D (det snöar ute)

Mvh Michaela Glansk.

[neptunens]
0

#70 Om du städar mina har vi en deal! 😎

Fridaaaa
0

Någon som vill komma och skotta fram till kaninhuset? :P haha

Mickis1994
0

#70 Om du har 20 grader varmt och sol hos dig så kommer jag på stört! 😂

Mvh Michaela Glansk.

[neptunens]
2

#73, Jag erbjuder 7 minus och blåst! Komsi komsi😂

AkaiTsuki
0

3 prov nästa vecka! Dags att plugga när man är ledig då bluhuhu 

Kemi, engelska och kattens sjukdomar

//Joanna

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Att det ska vara så svårt att hitta sällskap till Charlie, ger snart upp!!

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Min stackars vovveplutt har åkt hem för ett par dagar! Han ska in till veterinären imorgon för att sövas ner så dom kan sätta ett drän i en knöl han har och även spola ur tårkanalerna.. Stackars vovven! Men han kommer hem om ett par dagar igen. :)  Det positiva är att vetten tyckte att han hade en jättebra vikt och han verkade så pigg och glad så förhoppningsvis så kan vi minska ner lite på hans mediciner. :)

RebeccaG
0

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!!!
Blir så ARG!!!!!😡

Sålde en kaninunge i somras och har köparen lagt henne på blocket! 
MORR!!

Blir så jävla trött på folk som inte kan höra av sig ifall man velat köpa tillbaka ungen(jag vill styra om vart hon hamnar!)

Morr… 

Hon är visserligen märkt med mitt uppfödar nr, men ändå, blir så ledsen då jag inget fått veta😕
Av ren artighet ska ju uppfödaren kontaktas om kaninen skulle bli till salu igen… 

(Ursäkta mitt rage, men människan svarar inte ens när jag ringer…)

| Youtube

Evelina!
0

#78 Förstår att det är jobbigt, men allt går inte att styra och sålt är sålt tyvärr. Men fortsätt ring till tjejen som köpt kaninen!

RebeccaG
0

#79 Och DÄR tog hon bort annonsen… 

Jag är medveten om det, men jag vill ändå ha chansen att köpa tillbaka om det är så, det är en policy jag har: I mån av plats köper jag tillbaka sålda djur om ägaren inte kan/vill ha kvar dem. 

Lite dålig stil att inte ens säga att man tänker sälja kaninen bara…

| Youtube

Evelina!
0

#80 Jag håller helt med dig!

RebeccaG
0

#81 Ja, hon e ju märkt iallafall, men vet ju inte vem hon hamnar hos, vill ju bara det bästa för henne. 

Köparen köpte också en hane av mig, men honom finns det inga spår av… Suck😕

| Youtube

Frosstis
0

gud vad mycket snö! lite lurigt att åka moppe i! :P

tränade så himla hårt idag, svetten rann som bara den:) hopaps jag får en go träningsvärk imån. 

inte hunnit vara på datorn sedan förra veckan, haft så mycket plugg! matteprovet kändes helt okej idag.

RebeccaG
3

Fick tag på tjejen som köpte kaninen i somras och hon förklarade hur det låg till🙂
Ska för övrigt hämta hem henne imorgon❤️

| Youtube

NaDa...
0

BARA ETT PROV KVAAAR!! :D Tillåt mig att göra ett par glädjeskutt, trots att alla prov jag skrivit högst antagligen gått skit.. ;)

~ Kram Nadja ♥

Evelina!
0

#84 Härligt! Jag har dåligt samvete för att jag är hemma från jobbet idag :(

RebeccaG
0

Nu är Melodys Claire hemma igen

| Youtube

AkaiTsuki
0

Åh där lades en redovisning in i min provvecka innan lovet!

//Joanna

Evelina!
0

Mitt paket från Gnagarboden kom idag och jösses vad glada minerna blev. Synd bara att jag köpte för mycket av en grej och för lite av det som de verkade tycka var roligast!

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
2

Nu har jag äntligen fått höra något från huset jag mejlade på. :) Det var 30kvm större än det vi har nu! 😃 Hon skulle prata med sin gubbe för hon visste inte om huset var bortlovat till nån annars så skulle vi få komma och kolla på det! Håller tummarna! 🙂

[neptunens]
2

Mina underbara norskar har gått från att vara tysta, försiktiga mesar till pratglada, kontaktsökande nallebjörnar. Jag är så kär 😍

Nästa helg är det debut-utställning i sverige för honan dessutom!

Frosstis
0

tolkade idag:D

IdaL
0

Skåne har nåtts av plusgrader idag! 😍

Kan det vara ett vår-tecken eller är det bara ännu ett sätt att få mig att längta ännu mer efter våren?! 🤐

Evelina!
0

Mår inget vidare, vill helst bara ligga i sängen och sova. Men ska iväg hem till min pappa idag som fyller år, så det går tyvärr inte :(

[neptunens]
0

Fick frågan tidigare i veckan om jag kunde passa "grannens" kanin en vecka med start idag då de åker utomlands, absolut! Kul att få umgås lite med en unge ur en tidigare kull tänkte jag.

Nu sitter jag här gråtfärdig och full av ångest. Varför har man djur om man inte orkar sköta dem..

Det här är en hoppis född -10 på 3-3,5 kg som sitter i en genom-möglig trixiebur med skit upp till magen, tuffsig i pälsen, matta ögon och klor som antagligen inte klippts sedan jag vet inte när.

Arg på mig själv som inte märkt något tidigare att det blivit såhär illa.

AkaiTsuki
0

#95 Fråga om du kan ta tillbaka kaninen? Då  du tydligt kan se att den misskötts

//Joanna

[neptunens]
0

#96, Det skulle jag kunna göra, om det inte vore för det att jag inte vill sätta in honom till mina pga smittorisker och liknande..
Kan inte sätta honom i en bur utanför och jag är höallergisk så kan inte ta in honom heller.

Peak303
2

Vilgot fick vara ute och springa lite innan ❤️

-'  Malin Hultman

AkaiTsuki
0

#97 Inget avsides ställe eller så? I trädgården? 

Jao, vattenflaskan pajade! Eller rättare sagt.. Akkio pajade den.  Inte visste jag att det var 2 st kulor i så efter ett tag tuggade Akkio på den andre som jag inte upptäckt! Tur som attan att han inte svalde den!

//Joanna

RebeccaG
0

Taggar inför hopptävlingen imorgon😃

Choklad, lite läsk & Gone in 60 seconds👍

| Youtube

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
1

Kan inte sova!!! Sitter och nöter vampire diaries! Love it! :)

Mickis1994
0

God morgon! Dags för första hopptävlingen på hur länge som helst :D

Mvh Michaela Glansk.

[neptunens]
1

Jaaag behöver ha ett större kaninhus om jag ska lyckas fortsätta med mina japsar utan att "behöva" andra.
Pappiiiiiiiii??😇

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer