Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 288 ggr
[tralala Livi]
0

bits

Hej Min syster har en 1-årig dvärgvädur som vi haft sen kaninen var 0,5 år. Det har aldrig varit något problem med henne. Men nu har hon börjat bita mig, aldrig någon annan. Det är jag, min syster, pappa och mamma som har hand om henne. Jag har aldrig gjort henne illa, skrämt henne eller liknande. Jag är rädd för hon ska börja bita min syster som bara är 6år. Varför kaninen så?

[tralala Livi]
0

* varför gör kaninen så?

Mickis1994
0

Väldigt svårt att veta varför kaninen gör så.

Biter den dig när du ger den mat eller lite då och då?

Biter den dig så att den nafsar eller som ett riktigt bett? Kanske tom. attackerar?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[tralala Livi]
0

#2 i början nafsade hon mest, nu tar hon riktiga bett så att det nästan börjar blöda. Aldrig när jag ger henne mat, nu är det mest om jag är i närheten som hon typ hoppar på mig och biter

Mickis1994
0

Oj det låter inte trevligt. Helt oproviserat alltså? 😕

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[tralala Livi]
0

#4 ja, jag har aldrig gjort något orätt emot henne. Utan alltid gett henne mat, tagit ut henne så hon får hoppa och röra på sig och tagit allmänt hand om henne

borkadottir
1

Min hane kunde göra så när han ville ha uppmärksamhet, lite på bus. För att få honom att sluta sa jag nej och puttade bort honom. Därefter tog in honom i buren. Det räckte med några minuter i buren, sedan fick han komma ut igen. Gav honom lite extra uppmärksamhet i förebyggande syfte. Han slutade med dumheterna efter några dagar.

[tralala Livi]
0

#6 jag har försökt med det :/