Välkommen älskling!
Grattis! Vad söt 🌺
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nämen OJ vilken liten sötnos!!
Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥
"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"
Så vacker, vad roligt med en ny familjemedlem!
Tack alla! Ja, så härligt med ännu en familjemedlem! Har längtat så ❤️
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Vilken going!🙂
Va söt! Vilken uppfödning ? :)
#7 Ingen uppfödning, privatperson :)
Vilken sötis!
Jag hade en kaninhona en gång som blev 9 år. Susie hette hon. Jag älskade verkligen henne mest av alla djur och hon hade verkligen det där lilla "extra". Hon var så gosig! Hon var lite knasig också.. Hon har gått igenom mycket i sitt långa kaninliv där hon fick gå igenom både det ena och det andra. På slutet hade hon en slags sjukdom som gjorde att hon lutade på huvudet jättemycket, detta blev på grund av en parasit. Så hon lutade på huvudet och kunde inte springa rakt. Hon hade gråstarr och var blind på ena ögat och såg jättedåligt på det andra. Hon var ett riktigt matvrak och sina första fem år gjorde hon inget annat än att sova. Men den kaninen var verkligen så att hon blev yngre ju äldre hon blev så att säga. Hon blev piggare och busigare ju fler år som gick. Hon hade varit överviktig mesta delen av sitt liv (matvrak) men då hon sprang runt mycket mer blev hon ju smalare och "i form". Men hon skuttade aldrig snabbt.. Jag kunde gå ifatt henne när hon blev rädd för något. Hon var väldigt seg. Men det var en sak hon tyckte var roligt. Som hon gjorde så fort hon fick chansen.
Hon älskade att jaga katter.
Direkt då hon upptäckte en katt (tog ju ett tag då hon nästan var helt blind..) så skuttade hon efter dem direkt. Hon var ju inte så snabb, men hon gav sig inte! Hon sprang tappert på efteråt. Om katten sprang åt höger fortsatte dock Susie framåt en stund tills hon märkte att katten var borta.. Mitt lilla charmtroll! <3
När hon försvann blev jag jätteledsen. Jag har aldrig någonsin haft en kanin som Susie. Hon var underbar.
Igår satte jag ner Alexis på golvet. Då hon vår stora tjocka katt fram och ställde sig framför henne. Han skulle ju hur lätt som helst kunna ta en kaninunge, men han är from om ett lamm så det skulle han aldrig göra.
Vet ni var Alexis gjorde? Hon jagade iväg den här stora katten och vallade in honom i ett rum. Så fort som han gick ut stack hon efter och jagade in honom igen..
Då blev jag nästan gråtfärdig, jag har äntligen hittat min mini-Susie.. ❤️