Agressiv,.
Idag kom Ciss och Ciindra till mig och vi klippte klorna,
med sedan bytte jag i hennes bur, inte hela utan bara bajslådan, men när jag satte tillbaka den blev hon arg på den och bet och försökte kasta i väg den. någon som vet varför ?
Sen bajsade hon där jag lagt spån och när jag tog bort kluttarna och la de i bajslådan bet hon mig, Varför jag hade inte utgett något hot av något slag.
Tacksam för svar puss fanny

Du var i hennes revir. Det är som ett hot för henne!
Att hon kastar med saker i buren kan vara ett tecken på att hon är uttråkad, eller helt enkelt bara tycker det är kul att kasta saker ^^ Har ingen annan förklaring till just det.

Twinnie tog orden ur min mun ;)
joo, men hon har aldrig gjort det förr…

#2 Hah ^^,
#3 Men hon har väl det tråkigt nu när hon inte får hoppa? Då hittar de andra sätt att roa sig på, tro mig!
Och just honor kan helt plötsligt bli väldigt känsliga när det kommer till deras revir. De är där (de tror) att de kommer få ungar i framtiden, och kanske litar hon inte tillräckligt på dig? Vad vet jag! Bygg upp ett starkt förtroende mellan er, så kommer hon tillåta dig i hennes revir så småningom!
men dte är ett rätt tydligt tecken dem blir så irriterade några dagar innan förlossningen..

Tror inte att du skulle släppa in en främling i ditt hus, eller? ;)

Och dessutom när hon är med ungar så kan en del honor bli agressiva. Ge henne massor med pinnar, papperrullar m.m så hon kan aktivera sig :)
Jo, men hon skulle föda mellan den 14 -18 och nu är det den 20, OROLIG, ifall hon kanske inte fått ut dem..

#8 De kan gå över tiden 2-3 dagar. Har du tid att åka till veterinär och se vad som kan vara fel?
jo, men det skulle ta en vecka att få en tid, men jag tror inte det är nått fel för hon äter och dricker och bajsar som hon ska,
men det kan ju vara så att det helt enkelt inte tog. ? ^^

#10 Jag tror inte att den tog. Därför skrev jag lite andra orsaker till varför hon kan bete sig "illa".
hmm.. men om hon inte har fått den 25, då kommer hon itnbe att få. ?