Lösning...?
Hej Jag undrar om man kan ha en kanin trots allergi? Om man har det i ett avskilt rum ifrån den allergiska personen? Andledningen till frågan är för ganska nära oss finna en bondgård men ett gäng mellanruskaniner. Där bland Bo, jag älskar honom så otroligt mycket och nu ska han säljas men dessvärre är pappa allergisk…
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Du skulle kunna ha den som utekanin.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Borde väl funka att ha honom ute?
#1 bor tyvärr i lägenhet, antar att det blir för varmt på balkongen…?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Det beror på hur balkongen ligger.
Kaniner är känsliga för värme, så de behöver ha tillgång till skugga och svalka (vilda kaniner tar skydd från värmen i sina hålor under jorden), men det finns de som har kaninerna på balkongen, det viktiga är som sagt att de inte ska bli för varma. Och att balkongen är relativt stor, förstås.
#4 okej tack:)
Du kan ju ha boren en stadig bur med liksom svårt att förklara väggen mot solen så borde de ju bli skugga?! Och så ksk du kan ha honom ute på gården Aller ksk his bonden ibland. Så han ej behöver sitta i din vit bara
Jag bor i lägenhet i två dagar till. Jag är allergisk mot Hö, men det fungerar bra med att ha kaninerna på våran inglasade balkong.
Aktiv på kanin.ifokus.se
Min bonus pappa är allergisk och vi har två kaniner inomhus. Städar bara lite oftare och håller höet instäng i en garderob så funkar det finfint