Värmelampa/element?
Jag har ju mina kaniner i ett stall, vilket är rätt bra isolerat. Dubbla fönster och dörrar osv. Det håller temperaturen väldigt bra där inne. Just nu ligger det på -5 och gjort rätt länge nu. Vattnet och deras kiss fryser såklart! Och det är inte särkilt trevligt att vara där inne när det är kallt. Så jag funderar på att sätta in en värmelampa. Den bör höja tempen någon grad i allafall? Vad hade ni gjort?
Kaninerna mår inte dåligt av den temperaturen, så det skule jag inte bry mig om. Däremot finns det ju hjälpmedel för att hålla vattnet flytande. http://www.lantbutiken.se/butik/vattenautomat-for-kycklingar-hons-fjaderfa-och-faglar/5236-vattenflaska-for-frysfritt-vatten-till-fjaderfa.html
Finns värmekabel för större kärl om du har många kaniner.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag vet att de klarar sig fint :) Så det är mest för min egen skull jag vill ha det lite över nollan. Jag har kikat på en sån du skickade länk på men jag behöver rätt många isåfall och det blir dumt med kabeln.
Hur har du nu? En stor skål åt alla eller flera små?
"Det finns inte fel väder, bara fel kläder". Du får la bylta på dig lite. Torgvantar i ull och en riktigt varm mössa, med en halsduk så håller man sig varm och go trots minus. 😛
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jo absolut kan man klä på sig nej då blir man en Michelingubbe och kan knappt röra sig ;) Det funkar med det är ju bekvämare på annat vis. Nu har jag en stor glassbruk och ett par små. Ställer de i spånet med halm och filt runt och det hjälper väl lite. Problemet är att det fryser ovanifrån. Kanske skulle man bygga att mer isolerat hus och ställa in vattnet i! Eller bygga ihop nån vattenautomat med en liten skål och en petflaska man isolerar runt. Alla idéer är bra utom de dåliga? Nämen en värmelampa kostar typ 400 spänn, inte så farligt. Värt ett försök?
#4 Värmelampor drar väldigt mycket el för ganska så liten effekt. Den värmer mest dit den är riktad, samt så kommer nog kaninerna att nå sladden då lampan hänger lågt.
Ett litet hus kan fungera bra. Jag skulle satsa på något sånt här och sätta den så att de inte kommer åt kabeln. http://www.lantbutiken.se/butik/varmeplatta-till-vattenautomat-for-fjaderfan-som-hons/5032-varmeplatta-och-vattenautomat-till-kycklingar-och-vaktlar.html