HJÄLP!
Jag fick idag reda på att en tjejs kanin har dött som var 3 år gammal som var dräktig men inte med mening det var typ ungar som släppte ihop hennes två kaniner fast hon har 3 2 honor 1 hane och hon var dräktig på dag 29 eller 28 men hon var sur när hon var dräktig och min kanin är inte sur men boar måste dom vara sura när dom är dräktiga? men sen i morse så när hon skulle mata sin kanin så låg hennes kanin där DÖD med en kaninunge som också var DÖD!? HJÄLP kan min dö, jag är rädd för det är min kanin som KANSKE är dräktig hon är min ögonsten hon som hade kaninen finns på youtube.com hennes kanal är denna: ni kommer derekt till videon:O :,(❤️
Nej, dom behöver inte vara sura under dräktigheten, det skiljer sig från kanin till kanin.
Hur gammal är din hona?
Hälsningar Amanda och kaninerna
Hur gammal är din lilla tjej?
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Tack för den du. Jag är tjejen du pratar om 😮
skulle uppskatta väldigt mycket om du inte drog upp det då det är väldigt känsligt för mig,..
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Det är tyvärr jättesvårt att förstå vad du menar, för du skriver så otydligt. Du har inga kommatecken och inga punkter, så det blir väldigt långa, osammanhängande meningar. Det blir tyvärr väldigt virrigt och otydligt.
Men okej, jag ska försöka tyda budskapet i det du skrivit:
Det var en treårig, dräktig kaninhona som dog, samt en unge. Så långt är jag med…
Jag TROR också att du menar att några barn hade släppt ihop honan med en hane, så parningen var inte planerad?
Nu undrar du, om din kanin också kommer att dö? Vad är det som får dej att tro det? Är din hona nära släkt med honan som dog? Har din hona också blivit tjuvparad med människor inblandade?
Jag säger i övrigt som nr #1 - det skiljer sig åt mellan individer hur honor beter sig när de är dräktiga.
Försök att vara tydlig och skriva ordentligt med kommatecken, punkt och stor bokstav i ny mening, det blir mycket lättare att förstå dig då!
Och sätt en rubrik som talar om vad det handlar om, inte bara "HJÄLP!"
#4 Kan förklara vad hon menar.
Min 3 åriga hona blev tjuvarad av några ungar. Hon dog idag med en död kaninunge brevid sig, tvättad och allt…
Hon undrar nog om det kan hända henne också.
TS. Du behövde egentligen inte ta med tussen12's händelse. Du kunde ju bara skriva att du är orolig över att din kanin ska dö på förlossningen. Onödigt faktiskt. :/
Frida
#5: Jo jag förstod det tillslut jag med, men det var så otroligt slarvigt skrivet så att det var svårt att uppfatta vad som var själva poängen…
Beklagar verkligen det som hände din kanin, tussen12.
Kan bara hålla med #6: Väldigt onödigt och okänsligt att prata öppet om någon annans förlust utan den personens medgivande.
Undrar verkligen också om du TS var tvungen att länka till videon? till vilken nytta?
TS: Alla parningar man gör med sina kaniner ger risker.
En dräktighet är aldrig garanterad att det går bra, oavsett ålder på kaninen osv.
Och håller med Tussen12 och även Stinastygg, för det är svårt att få ett sammanhang när du skriver felstil i allting plus dåligt med kommatecken, punkter osv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
FÖRLÅT! tussen12 men hon är 2 år gammal fyller 3 här är en bild på henne hon är en belgisk jätte kanin, bilden är från förra året när hon håller på att få tillbacka sin päls. O ledsen för att jag inte skrev PUNK och sånt! + stinastyg jag får väl ha VILLKEN rubrik som helst?!!!!!!!!😕
Först tänkte jag inte länka videon men sen blev det bara så :,( :,(
FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT!!! tussen12
Tack maez och klara.b :D
#10 Det där är inte en belgisk jätte. Syns på långa vägar :)
Och tänk på hur du skriver, inte en massa utropstecken, massa stora bokstäver osv betyder att man skriker osv :)
Nej man kan inte ha vilken rubrik man vill, rubriken ska vara bra och så att man ser vad tråden handlar om, inte bara hjälp 🙂
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta…
#10: Du har inte en belgisk jättekanin.
Ja, man får skriva vilken rubrik man vill, MEN den ska tydligt beskriva vad inlägget handlar om!
Här kan du läsa mer om hur du bör skriva för att underlätta för alla:
(En s.k. skärmläsare är ett verktyg som synskadade använder när de använder datorn. Den läser upp all text som står, så att den synskadade får lyssna på den.)
Sist av allt så tycker jag att du kunde ha bett tussen12 om ursäkt i privat meddelande istället för här i tråden…
Den bilden har jag sett på en annan hemsida, det är inte du som äger den kaninen helt klart. Och jag har en känsla av att du inte är en seriös person som skrivit detta, behöver väl inte säga vad jag misstänker att du är ens ^^
#3 beklagar din förslust 🌺känner med dig då ungar som tagit sig in på tomten och sprang runt och lekte med knivar skrämde ihjäl min andra kanin i sin bur när jag var mindre det blev tungt för mig pga förlusten av hans bästa vän ett halvår före förmodligen fågel eller räv vilket orsakade ett trauma för mig så jag skaffade inte kaniner för än 8 år senare igen kommer förmodligen aldrig ha dom ute det vågar jag inte klarar inte av att förlora nån ingen ,Men jag vill be dig klandra inte dig själv bara som jag gjorde och jag gör det smått fortfarande trots att jag vet att det inte var mitt fel . Det gör ingen nytta att klandra sig själv det gör bara ondare så snälla gör det inte ok
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
#13 Jag tror dock att det är hennes kanin, även om hon kanske inte är helt hundra på vad det är för ras.(Eller en kanin som är väldigt lik hennes) Antar att det här är hennes video:
http://www.youtube.com/watch?v=zdvDvYvOZWc
då det var en cissi som hade kommenterat.
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
12# Kaninen på bilden kan omöjligen vara en belgisk jätte.
Men hur som helst, är hon 2 år och är det hennes första kull? Hur är hennes kondition och hull?
Jag kan tillägga att dina inlägg är ganska svårlästa som tidigare nämnts, var noggran med att sätta ut kommatecken och punkt och stor bokstav i början av meningarna. Använd inte heller utropstecken och stora bokstäver, det uppfattas som att du skriker.
Hälsningar Amanda och kaninerna
#13 Man får ej uttrycka sig om sånt, om man tror så om en medlem eller ej. Får man ta med Medarbetare eller Sajtvärd, ej skriva öppet :)
#15 Skaffar man en kanin så borde man veta ungefär?
Plus att det syns på långa vägar att det ej är en belgisk jätte. Man brukar ju ta reda på fakta om rasen man har eller sett på bild innan i alla fall :)
#15 Jag har sett en bild som är identisk med denna. Men jag vet självklart inte till 100%. Alltså bilden är densamma, inte så att bara kaninen är lik.
#17 Var står den regeln? Och jag skrev aldrig ut det ordet jag vet att du tänker på. Det är upp till var och en hur man tolkar det haha.
#18 Nej du skrev ej ordet men är väldigt lätt att se vad som menas 🙂
Togs upp för ett tag sedan, inte exakt här inne men gällde överlag på iFokus. Minns dock ej vart jag läste det tyvärr :/ Men som jag förstod det där, gällde det hela iFokus. Men som sagt, minns ej vart jag läste det, för var ett bra tag sedan, så borde gälla fortfarande, ej sett någonstanns att det är ändrat i alla fall :)
Reglerna här inne är dessutom extremt dåligt uppdaterade tyvärr :/
#17 Jo absolut tycker jag med. Men tjejen ifråga är ju ca 12 eller något så, cant blame her :P
#18 Fast.. Man kan ju inte börja anklaga folk hursom.
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
cissi12: Din kanin är långhårig, och ser ut att vara en lejonhuvad(?) eller en korsning med lejonhuvad, fuchs, eller någon annan långhårig ras.
En Belgisk jätte är inte långhårig, ska väga minst 7 kg och kan väga upp till 10 kg! De är vanligast i färgerna viltgrå och vit rödögd. Såhär ser en Belgisk jätte ut:
http://www.johanssons-equines.se/webpics/JagGunvald.jpg
Vad väger din kanin? Och vem i hela friden har fått dig att tro att det är en Belgisk jätte?
#20 Ja jag vet att hon är ungefär det :)
Men jag visste t.ex vilka raser mina kaniner var när jag var 12, eller på ett ungefär, vet många andra 12 åringar som vet det med. Sedan finns det ungdomar och vuxna som ej vet men som också vet. Så tycker ej åldern har stor betydelse just på den punkten :)
#22 Nej precis. Det finns okunniga människor överallt. Bara att lära dem ;)
#20 Jag är 13år och vet vilka rasser mina kaniner är :)Så jag hoppas och tror att inte det har någon stor betydelse ;)
#3 Beklagar verkligen det som har hänt! 😕
// Anna, Teddy & Charlie! ♥♥
#20 Jag är 13år och vet vilka raser mina kaniner är :)Så jag hoppas och tror att inte det har någon stor betydelse ;)
#3 Beklagar verkligen det som har hänt! 😕
#25 Nej absolut inte. Men oftast ( som jag själv märkt i min närhet ) så är yngre inte så insatta i raser och sådant :P Men mött folk som är äldre som knappt vet heller. :)
Haha! Jag förstår :)
det är en blandras :) med belgisk jätte kanin och nånting till lejonhuvad :)
Livetskaniner: Så du bara vet det är min riktiga jag har blogg och yt så du kan ha sätt den jag kan bevisa de om du vill :) men det är min kanin…… jag är seriös
Här kom tråden upp igen. Har inte velat kika in på den, men jag ser längre upp att du har bett om ursäkt. Och det är helt godtaget:) man lär sig av sina misstag ! Hur gick det med kaninen?