Orolig.. :(
Usch, är så orolig för Pepsi, hon har magrat av jättemycket och man känner ryggraden och revbenen. Hon har även något konstigt under hakan, pälsen är typ blöt och hon har nakna partier.
Mamma ska ringa veterinären och beställa tid.
Igår gick jag och bar på henne(vilket hon aldrig brukar låta någon göra utan att bita) och hon bara la huvudet mot min axel, sen gick jag och la mig i soffan och hon låg brevid mig.
Helt plötsligt sträckte hon sig mot mig och jag trodde att hon skulle bita mig men hon började pussa på mig istället <3
Hoppas verkligen hon blir bra igen<3
- Mvh Emma

Nej men usch då det låter inte skoj. Håller tummarna för att allt går bra!!
Jo, det är jätte jobbigt att se henne såhär :'(
Hoppas hon blir bättre <3
- Mvh Emma

Hur gammal är hon??
Hoppas verkligen hon blir bra! *Håller tummarna*
Måste bara säga att bilden är otroligt vacker!

Jättefin bild. Håller tummarna att allt går bra!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#3 Lite mer än 6 år
Tack ni är så snälla :')<3
- Mvh Emma

Oj hoppas sötnosen blir bättre! *Håller tummar och tassar*
GUD vad hon har magrat av! Hoppas det inte är något allvarligt! :S

Ja usch det ser verkligen inte bra ut när man tittar på bilderna. Hoppas det inte är något allvarligt. Hon är så otroligt söt.
Ja, inte har hon mycket kvar på kroppen. Förstår inte vad som hänt :( Det har gått så fort.
- Mvh Emma

Herregud vad smal hon är! Håller tummarna för att hon ska klara sig, hon är så himla fin. Åh :(
www.frihetenskaniner.se

usch vad tråkigt :( hoppas hon blir bättre! <3
Usch vad tråkigt! Håller tummarna för att det ska gå att behandla, hoppas hon blir frisk

Hur går det med din kanin, hon verkar ju inte särskilt frisk. Hoppas att det har blivit bättre!

Usch, det där liknar nästan vad som hände med min förra kanin My…
#18 Hon rör på sig och så men hon ser inte bra ut :/
- Mvh Emma
#19 Vad hände med henne då?
- Mvh Emma
Mask kanske? När ska du till vetrinären, det där ser inte så bra ut.. :/

#21 Ja du, jag vet inte. En dag när jag gick ut till kaninerna hade hon magrat supermycket och det såg ut ungefär som Pepsi. Och så ringde vi vet men när jag skulle hämta henne för att åka dit så var hon död…
#22 Tror inte att det är mask, vet inte varför, men tror inte det :/ Vet inte, mamma ska ringa och fixa tid.
- Mvh Emma
#23 Okej :/ Gick det snabbt?
- Mvh Emma
#24, okej. Ja, jag tror nog att ni ska skynda er att boka tid.. Det ser inte så bra ut att hon har smalat av så mycket. Lycka till, hoppas det blir bra!

#25 Vad? Asså att hon blev mager eller??
#27 Från att hon blev mager till att hon dog
- Mvh Emma

Du kan ju ta och avmaska henne. Hon kan ju ha mask. Min kanin Sotis som var tio år var också så där jätte smal. Men han hade oxå diarre. Men han dog av sin ålder. Så jag vet inte om han blev bättre:'(
Vad mager hon blivit :/ Hoppas verkligen att hon blir bättre!
Hoppas att hon blir bättre….
det måste vara jobbigt för dig
*håller tummarna*
Ja, hon är verkligen smal :(
- Mvh Emma

:(
www.frihetenskaniner.se
Ojojoj :( Håller tummarna och hoppas jättemycket att det ska gå bra med henne :/

Hoppas att hon blir bra igen! När min kanin var sjukså började hon pussa mig med! lite sammanträffande :P
Håller med alla andra, gud så hon ar magrat :'( *håller tummarna* (att hon ska bli frisk)

oh stackaren undra vad det är med henne ?
Håller tummarna på att hon blir frisk . Hur är det med henne nu ?
#37 Hon äter och dricker iaf :)
- Mvh Emma
Oioi O__o
Hoppas det blir bättre! .. Du får hålla kontakt här på sidan och säga hur det går!
Lycka till :) Krossar fingrar och tassar här :D
Har du nyligen bytt foder eller dylikt? Mask har kommit upp, prova att avmaska henne med axilur som finns på apoteket. Äter hon fortfarande? Hur är avföringen?
Det första jag tänkte på med de blöta i pälsen är våtexem eller en annan typ av exem. Jag hade en kanin som hade svårt böjvecksexem pga en stor hakpåse, pälsen var bortskavd och hon fick sår om man inte smorde in det med salva.
#40 Nej, hon äter samma saker som hon alltid gjort men hon har varit lite lös i magen så hon äter bara hö.
hon äter hö och avföringen är något lös men det är kulor, hon har även bajs i rumpan.
Hur ser våtexem ut?
Ska pröva att avmaska henne, pappa ska köpa axilur på vägen hem.
- Mvh Emma
Hoppas att det går bra <3 När skulle ni få komma till Vetrinär då? :o
#42 vi fick en tid på torsdag
- Mvh Emma
Okej, hoppas att de går bra! Ska hålla tummarna på Torsdag :) <3

#28 Ja…. *tänker efter. Asså hon magrade och då ringde vi vet men ingen svarade typ men till slut fick vi iaf tag i en, men vi kunde inte komma samma dag. Så det tog väl 2-3 dagar från att jag märkte att hon hade magrat till det att hon dog.

Jaa :( vi får väll hoppas att det går bra

Lycka till!
Synd att ni inte fick tid direkt, det låter ju inte så bra att behöva vänta så länge.
#47 Nej, men än så länge är det inte akut, hon äter och dricker. Kommer även bajs. Har avmaskat henne idag också
- Mvh Emma

håller tummarna.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Oj vad smal hon har blivit :/ *Håller tummarna att hon blir frisk*
Njurarna som pajat?
*Håller tummarna*
Jag har sett bilderna
det är så hemskt
hoppas att hon blir bättre…
#48 men det är sålänge dem äter och dricke rsom man oftast kan göra ngnting hos vetrinären, slutar dem med det är det oftast försent för kaniner har min veterinär sagt ett antal gr. (hon talar väl av erfarenhet) .. så jag skulle åkt in med henne till akuten isåf med en gång om du inte får ngn tid.
Så tråkigt… Hoppas att hon blir frisk snart!!
Att en kanin magrar fort är väl inte så konstigt, de har ju nästan ingen kropp att "bli sjuk på". Har fått lära mig att ju mindre djuret är desto snabbare är sjukdomsförloppet. Vet inte hur sant det är, men min erfarenhet säger att det stämmer rätt så bra.
Hoppas din kanin blir bättre!
Jag tror att det kan nog vara en tarmsjukdom…men det är inte helt säkert. Gå till veterinären om du inte gjort det än

Håller tummarna!
Hur e det med henne??

Herrehud så mager hon är :O. Tror min Kajsa oxå var så mager innan hon fick åka upp till himmlen. Men om vi har tur kankse det bara är mask! Missförstå mig inte nu med att vi hoppas på att det ä mask för det är nog lättast att boka om man genför med en tarm-sjukdom eller något dödligt :'( hoppas hon bli bra <3 skall tänka på er imorron!
Hur är det med Pepsi Emma?

Oj, låter ungerfär som Pyssel innan hon dog :(
Hon hade en knöl under hakan (är det det pepsi har?), där hon var kal och blöt, den växte snabbt medan Pyssel magrade hur mycket hon än åt. Hade varit inne hos veterinären bara någon månad inne och röngat skallen då hon hade problem med rinnande ögon, de kunde inte se något konstigt. Åkte sedan in till en annan veterinär när hon fått denna böld och när de röngade visade det sig att hennes rötter i underkäken nästan var utanför käkbenet… Valde att inte operera utan lät henne somna in.
Håller tummarna för att det inte är samma sak utan att det går att lösa!
(Pyssel var bara 2-3 år…)
:(
Nej, pepsi har ingen böld, det är bara lite päls som är borta och blött. Hon är fortfarande pigg och kommer fram när man kommer till buren och vill upp och gosa :)
- Mvh Emma

Lycka till imorgon. Du måste skriva och berätta vad de säger!
#65 Tack :) Självklart skriver jag och informerar.
- Mvh Emma

Vad skönt det i alla fall :) Lycka till och hoppas att tjejen kryar på sig!

hoppar att hon blir bättre!, hon kan ha tarmproblem! tips: ge henne mkt rölleka!

Har du varit hos veterinären ännu, du skulle väl dit idag?

Undrar samma som #69.
www.frihetenskaniner.se
#69+70 Ska dit lite senare ikväll
- Mvh Emma

#71: Håller tummarna för dig & Pepsi!
www.frihetenskaniner.se
#72 Tack :)
- Mvh Emma

HOppas verkligen att det går bra!

:( *håller tummarna*