(x) hemsk slakt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
http://youtu.be/HOwoDuXA8qA Vad tycker ni om detta? Jag tycker verkligen att det är sjukt onödigt att offra dem små liven till att bli dyra märkes jackor.
Aktiv på kanin.ifokus.se
Förlåt att det blev två trådar, trodde tråden försvann pga mitt internet la ner. Hur tar man bort en tråd?
Aktiv på kanin.ifokus.se
Klarar inte att kolla på sånt men all slakt som innebär att djuren dör bara för att bli kläder är INTE okej. Det är så otroligt onödigt och hemskt så det går inte att beskriva med ord egentligen..
#1 Det måste medarbetare/sajtvärd göra. :)
asså nu skäms man ju över att vara mänsklig! Blir så jäkla förbannad när jag ser sånthär. De hemskaste var ju när dom levande, hängde på krokarna, livrädda! 😕
Frida
#3 jag håller med, om man nu MÅSTE flå dem, kan man ju avliva de först… :(
Aktiv på kanin.ifokus.se
orkade bara kolla en bit tills jag bröt ihop.
Det var något av de värsta jag har sett i hela mitt liv!
Frida
Jag gissar är det är Kina som håller på ny igen.😕
Aktiv på kanin.ifokus.se
Fy f*n😕 Vilken jävla stress för djuren innan de dör …
Tur att vi har ganska bra djurlagar i Sverige, här ska djuren bedövas innan de avblodas och då brukar de få sitta lugnt och stilla på ett bord, utan stress. Jag själv har vänner som slaktar för kött och skinn och gör produkter, det är endast sådana pälsprodukter jag skulle kunna tänka mig att använda, deras djur vet jag har haft det bra.
De blir avlivade innan de flås. Det finns mycket dåligt i världen. Men just denna filmen innehålker väldigt mycket överdrifter och rena felaktigheter. sen..seriöst.. en kanin berättade för dem att man bl.a. får cancer och orsakar naturkatastrofer om man äter kaninkött, för att det är onaturligt att döda kaniner. Kaniner är bytesdjur för nästan alla rovdjur, jag vill påstå att det är fullt naturligt för dem att bli uppätna. Sen är jag helt emot respektlös hantering och dåliga förhålande när de lever. Samt slakt enbart för päls. Men slakt för kött och att använda pälsen när det är en biprpdukt ser jag inget fel i. Men de skall ha respekt och god skötsel hela livet.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.