Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1466 ggr
Animalgurl
0

KOSTNAD

Jo, jag har en fråga. Vad kostar mest i första köp, 2 råttor och bur osv eller en kanin & bur osv. Jag är mest inne på råtta ju men. OCh vad negär mest tid? JAg har mycket tid och vill då ha det som begär lite mer! SNÄLLA SVARA OCH BERÄTTA! :)

Itchy
0

det beror väl på vad du ska ha för ras på kaninen, vilken typ av bur, och vad du ska ha för tillbehör, självca djurinköpet kostar inte spec mkt, men om man ska ha en rejäl bur så kan man få spendera uppåt 1000:-

och sen alla tillbehör man ska ha såsom hyllor & hus 

det är hyfsat lika i kostnadsinköp på både råttor & kaniners burar & tillbehör

(såvidare du inte ska ha en superduperdyr råttbur såsom critter nation eller furet tower)

You can't spell Bitchy without Itchy

lizzplace
0

#1 "eller en kanin & bur osv" - hon undrar alltså vad kostnaden för en kanin är också för hon antagligen inte bestämt sig ännu.

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Emmetem
0

Tänk gärna på de synskadade när nu skriver. Att skriva med stora bokstäver är inte alltid uppskattat :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Animalgurl
0

@lizzplace- aa :)

Itchy
0

och en fråga, varför vil du ha det djuret som kräver mest tid?

har man ett djur (eller minst 2 för råttor)

som kräver mycket tid så blir man tyvärr väldigt låst om ngt oförutsett händer, eller om man måste åka bort och överlåta sina djur till en djurvakt

jag har haft både råttor & kaniner, och det är olika från individ till individ hur mycket tid de kräver, hade en kanin som krävde minst 3 timmar skötsel & omvårdnad per dag, och så en annan som inte behövde mer än lite kel & bus en stund om dagen för att vara glad, samma sak med råttor, vissa kräver enormt av sin ägare, andra sköter sej själva mer

zezagena
0

Skulle tro att skillnad i kostnad är rätt jämn ca 1000:-/bra rymlig bur/tillbehör, en kanin kostar ca 400:- 2 råttor ca 400:- (?) I tid är de väl oxå rätt lika- två råttor har ju iof varann men kräver väl en del pyssel o aktivitet precis som en ensam kanin. Kaninen har ju dock längre livslevnadstid ( ca 7-9 år) än råtta ( 2-3 år), så om du inte vet om intresset håller i sej kanske två hon-råttor är ett bättre val 😉

Animalgurl
0

@Emmetem- Ok.. Förstod inte riktigt men ok kan tänka på det nästa gång

Itchy
0

kostnad för råttor, endast inköp.

beror ju på om du ska ha från uppfödare eller väljer att köpa från zooaffär, men ca 100-350:- styck

kanin, samma här, beror på vart man köper sin från, allt ifrån 0-800:- beroende på vad det är för kanin

Animalgurl
0

¨@zezagena- Oktack så mycket 😃

Animalgurl
0

Ok tack alla ni skriver väldigt bra och tipsar väldigt bra

fsigge
0

här finns en jättebra artikel om vad en kanin cirka kostar🙂

http://kaninmagazinet.se/2012/january/krav-och-ekonomi.html

Frida

Evelina!
1

Man kan varken ägna råttor eller kaniner "för mycket" tid. Ju mer tid de får, desto socialare och roliga blir de.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Animalgurl
0

tack så mycket @zezagena