Äta russin??
En snabb fråga bara. Kan kaniner äta russin, inte såna i gnagarblandningar utan såna direkt från burken man köper i affären t.ex sunmade? Glad för snabba svar! Tack!:)
Ja, dem kan äta russin men det ska inte ges i stora mängder! :)
Man kan ju ge chinchillor det, så skulle tro att kaniner kan äta det också.
Däremot är det ju väldigt sött/sockrigt eller vad man nu säger, så de ska absolut inte ha mängder av det utan max 1-2st om dagen.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Ja det kan de äta! Mina älskar russin! :) Men som sagt är det väldigt sött, så det är godis snarare än mat.
Yes, min hare äter det som belöning vid klickerträning👍
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Tack så mycket allihopa för svaren, gav nyss min kanin några och hon verkae gilla det :D
Är det verkligen bra? Vet att hundar kan bli riktigt sjuka av både vindruvor och russin. Kanske inte alls samma sak för kaniner men vågar inte själv ge dem det :P
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
#6 Man behöver inte ge stora mängder, i små mängder går det bra.
Sedan är hundens & kaninens ämnesomsättning natt & dag🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#7 Jo självklart är de olika, tänkte mest på att de påverkar njurarna på hundarna. Vet inte riktigt vad det är för ämne i russina som påverkar, men antar att det då är någonting som bara påverkar hundar och inte kaniner :P
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Kanske allra bäst att köpa ekologiska osvavlade russin, så de slipper så mycket kemikalier som möjligt? Bäst även för oss människor.