Stampar
Kaninerna som jag passar stampar hela nätterna regelbundet, jag blir galen.
Vet någon varför och hur man kan få dom att sluta? Dom stampar så att det låter massa sen skrämmer dom hunden så han sover knappt ngt för att han blir så rädd för att dom stampar..
Dom stampar till varandra ser jag iaf, dom parar sig, stampar, går runt varann och sånt..

Det har jag också hört ibland när typ jag sover över hos en kompis me kaninerna, då brukar dom sitta och stampa tillvarndra. Dom kanske sitter och pratar me varann^^

har jag aldrig hört talas om
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Leo stampar när han kankse är arg eller vill ha något. Ibland när jag kommer så blir han glad och ställer sig t.ex. bredvid hö"bingen". Då betyder det typ att han vill ha lite hö. :)

#1 Okej!
Pratar med varann? Dom stampar ju som galningar, som om dom är irreterade på varann eller liknande.. äh, jag vet faktiskt inte vad det menas, men vill att dom ska sluta stampa hela nätterna var 5:e sekund.
De stampar för att tala om att något är farligt/fel. Inte för att "prata med varann". Det är en signal. De kanske känt en doft av en hund utanför eller en katt.
Vår kanin stampar eller sparkar i sin bur så det dånar ibland på nätterna, men varför vet jag inte… Hon kke känner sig ensam & vill att katten ska hålla henne sällskap?
Min Trampe har fått sitt namn för att Trampa är att stampa på norska ^^ , han stampar 5-10 gånger varje dag ,. egentligen ska dom ju bara göra det när dom känner sig otrygg eller ska varna. Men Trampe har stampat hela sitt liv . Han stampar jämt , den förra ägaren säger också det .. det är så han har fått sitt namn . Så det är inge fel me honom : )
Men jag vet inte va problemet me dina kaniner är , och att det skrämmer hunden var ju inte bra :(
Men lycka till!

kaniner brukar ju stampa om dom vill vara ifred, är rädda eller arga på något, men, men, dom kanske diskuterar? ;)
Låter faktiskt som om något är fel… Är det möjligen två unga hanar som är lite lätt irriterade för att "den andra" inte uppför sig som en hona? Och kanske är det så att hunden skrämmer dem när de skrämmer honom? De kanske bara inte trivs tillsammans? Prova att dela på dem och se hur det blir!

Nejnej, det var inte mina kaniner så klart jag inte kunde dela på dom. Är dock av med problemt nu eftersom att ägarna hämtat hem dom för ett tag sen :-)

dom stampar för att varna för någon fara. men vissa kaniner stampar även annars också. men man vet inte vad dom känner för lukt. dom kanske varnar annars också. så gör många av mina. man vänjer sig efter ett tag. min hund bryr sig inget och man vaknar inte av det längre ;) mamma är lättväckt. men hon har lärt sig att typ igorera det där nu :P
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi