OT-Fjortis?
Vad är en fjortis för er?
En diva, en sån som har smink ofta
Skirv här nere vad en fjortis är för dej =)
Jag tycker absolut inte man är en fjortis för att man har smink ofta. Tycker inte det är fel att sminka sig varje dag.
Att vara översminkad är en annan sak ^^ Tycker dock det är svårt att sätta ord på en fjortis då det har mycket med beteendet att göra (och även överminkning i många fall) men alla sminkar sig ju inte för att dom är en fjoris. Svårt att säga, kan inte säga nåt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Håller med dej tina =)
Bitchig typ :P Ofta översminkad, säger "Daaah" jämt, tror det är coolt att dricka alkohol (gud vad många vuxna fjortisar^^) och röka osv .. Enligt mig. Ser ner på alla andra ..
Nu är det ju inte så att alla fjortisar är såhär , men jag går efter en som jag tycker är fjortis som ni inte känner ^^
En fjortis för mig är nån som tycker det är coolt att röka o dricka, o som säger att hon ääääälskar sina vänner varannan sekund, o så fort den ser en kompis så skriker den "iiiiihh!!!!!" å pussar å kramar som en besatt. Det är vad jag kunde komma på just nu :P För mig har det inget med utseende o göra, o jag tycker inte heller det är nån ålder, tycker en 25-åring kan vara fjortis :P Usch vilka hemska människor :P

Håller med #3 och #4
Åh så tycker jag att en fjortis e en sån som typ inte kan göra något själv. Måste alltid ha med sig ungefär 1 miiiljon kompisar som håller med henne. Och alla färgar håret likadant sammtidigt och ser likadana ut osv…annars så hare väl inte så mkt med utseendet att göra…man kan ju sminka sig å sådär…bara man inte översminkar sig dvs…men fjortis är ju mer ett beteende liksom (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#4: Så sant, så sant.. ^^
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Fjortis är ingen ålder, utan att beteende. Precis som en del ovan beskrivit det :-) Det är svårt att sätta fingret på vad det är, men man vet direkt när någon är en fjortis.
#7 Precis:)

Jag tycker i princip som er.
För mig är en fjortis någon som vill verka äldre än vad h*n är och absolut vet bättre än alla andra vad gäller saker h*n gjort eller sagt och hur man i regel ska beté sig. Det är också en person som saknar egen ryggrad och jämnt behöver kompisars stöd och krånglar för minsta lilla när det gäller att stå på egna ben. Framför allt kan personen inte ta reda på saker själv utan frågar andra så mycket det går för det kan ju vara farligt att lära sig saker på egen hand.
Vill man summera det hela är det väl inte svårare än att en fjortis är en grupptrycksmänniska med allt vad det innebär.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Jag tycker att en fjortis är en sån som alla ni sagt, fast jag tycker att det finns två typer typ ;) en sån lipsill som börjar lipa för inget, och den sorten som springer runt och säjer att de älskar alla. Sen tycker jag att utseendet har med vad en fjortis är åså ;) dom vill ju, somsagt, se äldre ut och verka "vuxna". Sen finns det ju dom fjortisarna som säjer "snälla, fattar NÅGON vad det är för positivt med att vara fjortis?? OMG, liksom snacka fåfängt!" åså är dom fjortisar själva ;P
Mjo, det är väl i runda slängar vad jag tkr en fjortis är ;)

#0: Herregud, man är INTE en fjortis för att man använder smink ofta.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Hallå!JAg skrev inte att JAG tyckte det jag skrev det mer som en fråga…

håller med alla
ciss, lite överreagerat..hon skrev det som exempel.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#13: Ursäkta, jag missuppfattade. Men efter en fråga kommer vanligtsvis frågetecken. Du skrev det inte som en fråga, men du menade förmodligen det.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

håller med #3 och #4

Alla tycker att jag är en fjortis, jag är säkert översminkad, använder vågade kläder, o.s.v? Men jag tycker inte att jag är fjortis för att jag säger: Daaah?! & fnissar hela tiden, men jag kanske stämmer int perfekt? ;P