Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 881 ggr
Henni-Chan
1

Utfordrar du?

Utfordrar du din eller dina kanin/er när de är ute i hagar så här under vintertider och isf med vad och hur ser det ut?

Pälstrollen ute i hagarna och mumsar på hö och morötter.
Men man märker verkligen att hararna är mer griniga över kylan och snön än de andra.
Yin, Yang och Åsa fick stanna inomhus medan resten av gänget busar i snön :))

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[_annaH]
0

Nej. Testade men de var inte intresserade utav hö't alls utan snön var det som va det roliga så struntar i det nu. Även testat grönsaker m.m.

Alvirpo
0

Ska de bara va ute en liten stund, så nej. Men är de ute en längre sund/hela dagen så får de (självklart) vattenskålarna och hö med sig ut, ev lite grönsaker eller pellets 🙂

NaDa...
0

Japp! Vintertid får de en tuss hö löst på marken i hagarna, det som blir kvar över natten så blir sittunderlag nästa dag.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Henni-Chan
0

Jag kan tycka att det är svårt att ge de vatten när de är ute, då de lätt fryser snabbare än i kaninstalet. Ser många av mina kaniner som försöker slicka på de frusna koppar och till och med äta snön.

Tycker det är det svåraste. Lite frukt brukar jag istället försöka ge.

Är det någon annan som hittat en smartare lösning på vatten när de är ute i hagar? :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Fridaaaa
0

Har vattenskål i hagen. Är de ute i Hage hela dagen får de lite hö i hagen men de brukar sällan vara så intresserade av det 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Evelina!
0

Har mina kaniner i rasthage (hallen) nattetid och där har jag en höhäck och vattenskål.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

idaaea
0

Jag undrar en sak som inte har med frågan att göra, vart har du köpt den buren? eller är det bara en Hage med ett hus?

Såg väldigt mysig och annorlunda ut, skulle vara jätte roligt om du kunde tipsa mig om hur du gjort eller vart du köpt de :)

Fridaaaa
0

#7 Tycker det ser ut som kompostgaller som är ihopsatta 🙂 Nog som en Hage.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mickis1994
0

På vintern ryker vattenskålarna. Men de får höknutar/bollar ifall de ska vara ute längre tid.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Suskiv
0

Japp, slänger ut deras höhäckar i hagen när de är där.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D