Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-Àmnet-ot
LĂ€st 1656 ggr
Peak303
3

Klotterplank #256

Dags för ett nytt klotterplank! đŸ˜ƒ

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Evelina!
1

Tack snÀlla, behövdes verkligen!

/Evelina, sajtvÀrd pÄ löpning, medarbetare pÄ inredning och kaninhoppning

Fridaaaa
0

Tentan gÄr skitlÄngsamt framÄt :S

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Nu Àr snön hÀr, och Àven vovven Sixten Àr inneboende hÀr nu en vecka. Lite smÄjobbigt eftersom bÄde sambon och jag Àr sjuka! :/

Mickis1994
1

Mutat kaninerna med lite knĂ€ckebröd just đŸ˜‰

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Evelina!
0

Helt slut blev jag av att jobba tvÄ timmar, kroppen sa ifrÄn och nu ligger jag i sÀngen och ska försöka sova och hoppas pÄ en bÀttre jobbdagarna imorgon. Kaninerna har i varje fall fÄtt gÄ lite löst, tvÄ var ute nÀr jag var och handlade, funderar ev pÄ att lÄta kaninerna vara ute lÀngre stunder, som nÀr jag Àr pÄ jobbet eller ute pÄ vift. Vi fÄr se.

[RC1393]
0

Kan det inte bli varmare snart? Varken jag eller kaninerna Ă€r taggade pĂ„ att vara ute (för dem i rasthagen) nĂ€r det Ă€r -16 ute😕 Tur att det inte blĂ„ser lĂ€ngre i alla fall.

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

NerbÀddad i soffan med te och handboll pÄ tv:n! Hejja Sverige!

[RC1393]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad jag Ă€lskar denna knasboll, blev sĂ„ glad idag att jag har henne nu nĂ€r hennes mamma inte finns mer, sĂ„dan tröst att fĂ„ en kindpuss av henne fast man inte vill ha nĂ„gon😃 Var inne pĂ„ en sida med ett connemara-register och tittade pĂ„ Primulas profil. Skar verkligen i hjĂ€rtat nĂ€r jag lĂ€ste "Död: 2013". Fy vad jag saknar henne❀

Evelina!
0

Hemma frÄn jobbet, dödstrött. Har varit en skitjobbig dag rent utsagt, men nu Àr jag ledig fram tills kl. 11 imorgon :)

Mickis1994
0

Alla vÀnner Àr typ i Australien, Bali eller Asien :( fan att man har kurser kvar ;(

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

Äter Ă€delost och chillar i fĂ„töljen. Teo springer lös pĂ„ golvet och jag funderar pĂ„ att koka en kopp kaffe.

Evelina!
0

Var pĂ„ affĂ€ren och sĂ„g att de hade fĂ€rska rödbetor, sĂ„ jag köpte nĂ„gra, har just skurit upp dem och gett till kaninerna. Tre var hyfsat positiva, en gillade inte och den sista ligger under soffan och vill helst inte komma fram

[RC1393]
1

Sitter hĂ€r hemma och ser pĂ„ serier, mĂ„ste dock ses som ganska störd eftersom jag har headset pĂ„ och sitter och ojar mig, buar, kommenterar osv hela tiden. Kan inte se pĂ„ favoritprogrammen utan att prata lite allmĂ€nt crazyđŸ€Ș

Sen ska jag mocka till mina kĂ€ra hĂ€star och ta ut kaninrackarna ett tag, men bara lite eftersom -20 inte Ă€r favorittemperaturen för dem eller mig direkt đŸ˜› De sitter hellre i burarna och gosar en stund🙂

[neptunens]
5

40 cm nysnö, oh lord vad odjuren ska fĂ„ lattja imorgon!😂

Peak303
0

#14: Vad avis jag Ă€r! VĂ„ran kom igĂ„r eftermiddag och var vĂ€ck imorse đŸ˜•

-'  Malin Hultman

Evelina!
0

Åh vad skönt utan snö och minusgrader! Vill ha vĂ„r och sol nu!

[Mi-rand-a]
0

Less pÄ all snö och kyla!! Dem har lovat -21 grader hela veckan -.-

Evelina!
0

Usch och fy, #17! Ska snart (om en timme cirkus) ivĂ€g till jobbet. Är visserligen dunderförkyld men det ska nog gĂ„ bra

Mickis1994
0

Haha ser pÄ bilar 2 medan jag dricker te :D

Mvh Michaela Glansk.

NaDa...
0

Halva veckan gjord!

~ Kram Nadja ♄
♄ Ålandskaninhoppare ♄ Vardagsblogg ♄ Kaninblogg ♄

Henni-Chan
1

TrÄkigt och kanske ska man ta itu med alla kaninbilder man har i den dÀr osorterade mappen pÄ datorn hehe :/

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gÄrdsnamn i SKHRF

Evelina!
0

LÄter sista kaninparet springa fritt i lÀgenheten innan det blir kvÀll pÄ riktigt. Verkar vara glada att fÄ komma ut och röra pÄ sig.

Evelina!
0

Sambon har plattan och sjÀlv Àr jag förpassad till datorn :/ InnebÀr att jag inte kan se smÄkaninernas glÀdjeskutt samtidigt som jag kollar internet. Dagens i-landsproblem.

[RC1393]
1

Årets mest upprörande frĂ„ga:

http://www.youtube.com/watch?v=qWmEYq9oZxA

Henni-Chan
0

#24 - So true haha

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gÄrdsnamn i SKHRF

Mickis1994
0

Hatar att vara intresserad av fĂ€rglĂ€ra :( Vill ha sĂ„ mĂ„nga fĂ€rger och testa flera raser. Men har jag plats? NEEEEEJ. Herregud. 😭

Tur för mig att jag Ă€lskar mina chinchillor 😍

Mvh Michaela Glansk.

Peak303
0

#26: Jag kĂ€nner exakt lika dant.. đŸ˜ą

-'  Malin Hultman

Mickis1994
0

#27 ÅH nej, tycker synd om dig med. Vill liksom ha fler fĂ€rger av dvv och fĂ„ fram lite ovanliga fĂ€rger som viltrött, lite hollisar.. sachsengold och tan vill jag gĂ€rna testa. Och lite hoppare pĂ„ det. 😕

Kanske kan köpa in nĂ„got som inte behöver vara till Avel utan typ kanske en "udda" hane för utstĂ€llning. Men frĂ„gan Ă€r vad? đŸ€”đŸ˜ąđŸ€” 

NÄgon som vill hyra ett helt stall med mig? hihi

Mvh Michaela Glansk.

Peak303
0

#28: Haha sĂ„ Ă€r det med mig med! đŸ˜‚

Men har en plan pĂ„ att fĂ„ fram en viss fĂ€rg lĂ€ngre fram Ă€r jag har egen gĂ„rd, men Ă€r ju nĂ„gra Ă„r dit.. đŸ˜ą Och kanske Ă€nnu mer fĂ€rger som man experimenterar lite med? đŸ€” Haha mycket man vill!

-'  Malin Hultman

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Det har blivit uppskjutet nu jÀttelÀnge för jag har varit sjuk men förhoppningsvis ska vi Àntligen fÄ tummen ur och bygga Charlies nya bur i helgen! :) ska bli jÀttekul med en ny större bur och fÄ se hur Charlie kommer reagera. Hur kan man bli sÄ uppspelt bara av att fÄ bygga en kaninbur?! :D

Mickis1994
0

#28 Flyttar till linköping hösten 2015 Ă€r planen. DĂ„ jĂ€klar ska jag ragga folk som vill gĂ„ ihop och hyra stora hihi 😂

Ja verkligen Ă„r kvar till egen gĂ„rd. Men den dagen đŸ˜đŸ„ł

Mvh Michaela Glansk.

Peak303
3

#31: Hade jag bott i nĂ€rheten hade jag varit pĂ„ den idĂ©n! đŸ˜
Dumt att Sverige Ă€r sĂ„ avlĂ„ngt och jobbigt hahaha đŸ˜‚

-'  Malin Hultman

Evelina!
0

Är det nĂ„gon som vet innan jag skapar en ny trĂ„d i Ă€mnet. Har en 9 mĂ„naders hona som jag tycker börjar fĂ„ tendens till hakpĂ„se. Är en hoppkanin och enligt mitt tycke i rĂ€ttsĂ„ fin form. Vad sĂ€ger ni? Är det ett tecken pĂ„ att hon borde bantas i alla fall eller kan det vara genetiskt? Och nej, hon har inte haft nĂ„gon kull.

[neptunens]
5

SkĂ€mskudde pĂ„ djurrĂ€ttsalliansen pĂ„ fb.. alltsĂ„, vet inte om jag skĂ€ms mest för att vara mĂ€nniska, djurvĂ€n eller vego nĂ€r jag ser all crap de spottar ur sig😟

Mickis1994
3

BestĂ€llt Bur! TvĂ„facksbur 130*60 per fack frĂ„n fĂ€rboden 😂

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
1

#35 HÀrligt! Jag vÀntar som sagt pÄ min bur frÄn LL, vi fÄr se nÀr den Àr klar. Jag har varit pÄ jobbutbildning idag, helt slut i huvudet, sov tvÄ timmar nÀr jag kom hem, fÄr se hur problematiskt det blir att somna ikvÀll

NaDa...
0

AHHHH. Vill göra de sista inlÀmningsuppgifterna för perioden och dÄ ska datorn krÄngla. NÄn som vill ge mig en kram och en kaka? FÄr nervöst sammanbrott nÀr saker inte fungerar direkt. Haha

~ Kram Nadja ♄

[neptunens]
4

Snaaaart Ă€r det februari vilket innebĂ€r LU, mellojobb och kaninbebisar 😂Pepp som tusan!

Evelina!
0

Kommandoran gÄr och boar till fantasibÀbisar, snuskgubben har skvÀtt ner hela vÀggen lÀngs med vilken buren stÄr. Kan ju sÀga att ordet kastrering har poppat upp bÄde en, tvÄ och tre gÄnger ikvÀll.

MarHai
2

HÀrligt! Jag gjorde nyligen ytterligare en bestÀllning sÄ till vÄren blir det tio fack till :)

/Martina, sajtvÀrd pÄ kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av HollÀndsk kanin

Mickis1994
0

#40 Åh vad roligt! :D FrĂ„n Lars igen dĂ„?

Mvh Michaela Glansk.

MarHai
1

Yes :)

/Martina, sajtvÀrd pÄ kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av HollÀndsk kanin

Evelina!
1

Betalat in anmÀlningsavgiften till tÀvlingen den 2 februari, ska bli sÄ roligt. Och pÄ söndag blir det hoppning med lillan om allt gÄr vÀgen!

ninen DH
0

Är sĂ„ sjukt lĂ€ttad, Milla gick idag frĂ„n att attakera nĂ€r man kom till att ligga och rulla i snön! Hon Ă€r sĂ„ mycket lyckligare nu nĂ€r hon fĂ„tt sitt kĂ€ra syskon tillbaka! :D

Frosstis
0

Älskar tarzan sĂ„ himla mycket ❀

Evelina!
0

Orolig för vÀder och förkylning, vill ej ha mer snö och vill inte bli risigare. HÄller mig dÀrför inne idag. Och ikvÀll tÀnkte jag stÀda kaninburar :)

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Idag ska vi börja bygga pÄ kaninburen! :)

[neptunens]
0

Hörni, ni som har importkaniner och stÀllt dessa!
Jag har en norsk import som bara Àr mÀrkt i ena örat eftersom hon köptes som ungdjur och inte Àr stambokförd ( i norge mÀrker de i de andra örat nÀr de stambokförs)
Vaart ska jag skriva att hon Àr import pÄ anmÀlningssedeln? Mest logiskt Àr ju i rutan för öronnumret dÀr hon saknar, stÀmmer det?

Mina andra importer har alltid varit mĂ€rkta i bĂ„da öronen eller sĂ„ har jag reggat dem pĂ„ deras norska/danska kort utan att stĂ€lla dem hĂ€r, sĂ„ nu blev jag lite fundersam 😛

Evelina!
0

Varför ska alltid sista buren vara sÄ dryg att stÀda? Har gjort tre nu pÄ löpande band, men man blir liksom less och sÄ fÄr fjÀrde buren vÀnta ett tag, men ska dra igÄng med den nu.

[RC1393]
1

AlltsĂ„ efter 5 Ă„r Ă€r jag helt förstörd😃

Tittade pÄ "King Arthur" igÄr, var nÄgon som glatt ropade "Arthur, Arthur!" och jag kunde inte lÄta bli att svara, med en irriterad röst "What is it Merlin?". Satt bara tills "Guinivere" dök upp, sen klarade jag inte lÀngre.

Som sagt, helt förstörd efter 5 Ă„r (sĂ€songer) med the adventures of Merlin😛

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Stomen till buren Àr klar, nÀr pappa kommer hem frÄn Teneriffa sÄ ska vÄningsplanet, hus, ramp och dörrar dit. Sen Àr det bara slipa, spackla och mÄla sÄ Àr en klar sen! Det blir en riktig bamsebur. :)

Evelina!
0

Gett kaninerna kvÀllsmat, alla lika glada över att fÄ pellets som vanligt. KÀnns skönt.

Peak303
0

#48: Jag har för mig att du ska skriva norsk import och att man inte ska skriva i ngt i den andra rutan. Inte helt hundra dock x)

-'  Malin Hultman

IdaL
0

#48 Om du har en import sÄ skriver du "Imp" dÀr du egentligen ska skriva nr pÄ anmÀlningsedeln :)

IdaL
0

#48 Nu tÀnkte jag heeelt fel djursort.. "Inköp" stÄr det ju, dÀr skriver du "Imp", stÄr Àven pÄ i formulÀret du fyller i :)

[neptunens]
0

#54,  DĂ€r öronnumret som saknas egentligen skulle stĂ„ alltsĂ„? Eller Ă€r jag helt ute och cyklar, haha :)

IdaL
0

#56 Nej, det stÄr "inköp" skriver du "imp" :) tror du lÀmnar det som saknas tomt.. Men blir lite osÀker nÀr jag tÀnker efter haha..

[neptunens]
0

#57, Haha ja jag Ă€r fasen osĂ€ker jag med. Alla sĂ€ger olika ocksĂ„ 😂

IdaL
0

#58 Är iaf hundra pĂ„ att du ska skriva "Imp" dĂ€r det stĂ„r inköp för det stĂ„r tom pĂ„ anmĂ€lningsedlen om du hĂ„ller pilen öven den röda pricken i högra hörnet ;) FrĂ„ga pĂ„ facebook! dom brukar veta :)

Frosstis
0

sÄna jÀkla babes. de mÄste bli mina. kÀrlek vid första ögonkastet

Evelina!
0

J-a h-vetes förkylning! Kommer inte komma ivÀg och kunna göra varken det ena eller det andra idag, och det kÀnns sÄ surt!

IdaL
2

Det Ă€r inte lĂ€tt att vara dvĂ€rgvĂ€dur i djup snö đŸ˜‚

Peak303
4

Bentley, bentley bentley.. đŸ˜‚

-'  Malin Hultman

Frosstis
0

Körde nyss ett pass pĂ„ gymmet, grit tror jag det heter
 hemskt jobbigt, gick och spydde đŸ€ź

Smullis
0

Men herregud, jag tror aldrig mitt rum varit sÄhÀr Àckligt..

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Evelina!
0

#65 Inte jag heller! Tog dÀrför fram bÄde sopskyffel och dammsugare och stÀdade Ätminstone vardagsrummet och hallen idag.

Frosstis
2

Min kanin Àr ju en natural talent!! han gör allt för dessa pellets. Hoppade ungefÀr 20 cm med honom idag, och igÄr var det första gÄngen han provade pÄ att hoppa;)

sÄ duktig Àr han!!

PrinzeZz
3

fÄr inte folk lÀra sig stava och skriva i skolan numera?

Mina ögon blöder đŸ€Šâ€â™‚

Medarbetare pĂ„ kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 MĂ„ne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Smullis
0

#66 Haha jag slÀngde ut min sÀng! :P

Evelina!
0

PÄ vÀg hem frÄn sjukhuset, varit pÄ Äterbesök. Allt finemang! Nu hem och kela med laninerna efter ett stopp pÄ Hemköp!

Evelina!
0

Åh, hopptrĂ€nat med lillan och gubbilubben idag, gick toppen. Alla dĂ„liga tankar rinner av en

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Gav mig pĂ„ ett försök att klippa Charlies klor idag.. Slutade med en nerpĂ€lsad sambo av alla tussar hon slĂ€ppte och en stressad stackars kanin..

NĂ„gon som har nĂ„got bra tips? pĂ„ hur man kan trĂ€na pĂ„ kloklippningen sĂ„ Charlie inte blir sĂ„ rĂ€dd. Vi har testat allt. TĂ€cka över ögonen, lĂ€gga henne pĂ„ rygg, linda in henne i en handduk, bara lĂ„ta henne sitta vanligt i famnen medans man klipper men ingenting funkar och hon blir jĂ€ttestressad och rĂ€dd varje gĂ„ng. :/

Mickis1994
0

Tjoho. DĂ„ har man gĂ„tt och blivit förkyld đŸ€Šâ€â™‚ đŸ˜“

Mvh Michaela Glansk.

Smullis
0

#72 Ni kan ju testa att lÄta henne kÀka pÄ nÄgot gott under tiden :)

Evelina!
0

Åka till jobbet eller inte Ă„ka till jobbet Ă€r frĂ„gan. Jag Ă€r inte helt 100, samtidigt Ă€r det sĂ„ sjukt kul att vara dĂ€r!

Smullis
0

TÀnkte lÄta Chester kÀnna lite pÄ snön nu, blir spÀnnande att se vad han tycker ^^

Evelina!
0

Hemma frĂ„n jobbet idag och imorgon. KĂ€nns skönt med lite respit, men vet ju att det kommer bli drygt att komma igĂ„ng igen sen

Frosstis
0

vann en tÀvling pÄ kaninmagazinet, sÄ nu ska jag gÄ o handla:)

[RC1393]
0

229 kr fattigare, rĂ„kade riva ned kameran i golvet sĂ„ UV-filtret spriddes över golvet i 1000 bitar eller mer, klarade kameran med nĂ„gra fĂ„ repor runt linsen (gjorda av splitter frĂ„n UV-filtret), inte pĂ„ som tur varđŸ„”

Frosstis
0

har en frÄga om zooplus. nu blev jag nyss medlem (eller fÄr nyhetsbrev), det stÄr att man fÄr 5% rabatt dÄ, men om jag klickar pÄ ex kaninmat och sen gÄr till kassan Àr det inte nÄgon skillnad?

[neptunens]
0

#80, du mĂ„ste ju ange koden som stĂ„r i mailet 🙂

[neptunens]
3

Snaaaaaart LU tjejer!!😂 (och killar om det hĂ€nger nĂ„gra sĂ„na hĂ€r!)

Evelina!
0

#82 Jaaa, lÀngtar!

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

#74 Vi har testat att lÄta henne tugga pÄ bÄde gurka och banan som brukar vara vÀldigt populÀrt men hon Àr inte ett dugg intresserad av det. :/

Evelina!
0

AlltsÄ bara jag som blir lite frustrerad av att inte fÄ svar pÄ mejl/PM/SMS man skickat? Grymt störande!

[neptunens]
0

#85, Ă„h nej, du Ă€r inte ensam! Jag blir aslack! đŸ€“ Haha.

trots att jag sjĂ€lv rĂ„kar göra sĂ„ ibland..

Evelina!
0

#86 SÄ skönt! Har nu fÄtt svar. FrÄn den ena jag mejlat, dock ej den andra. Mycket surt!

Mickis1994
0

Årets Kanin 2013 avgörs SNART!

Det Ă€r jĂ€mt i toppen sĂ„ varje röst rĂ€knas! đŸ˜‚

Mvh Michaela Glansk.

Smullis
0

#84 Äsch dĂ„ :/ Jag har nog haft tur med kloklippningen för min kanin gör inte det minsta motstĂ„nd. Lite skönt :x SĂ„ dĂ„ vet jag tyvĂ€rr inte :/

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

#89 Mm, detta Àr första kaninen jag haft som varit sÄ grinig med kloklippning.. :/ Min förra var hur snÀll som helst och vÀrldens lÀttaste att klippa klor pÄ. Han lÄg nÀstan och sov medans man klippte. :)

Smullis
0

#90 Jo min kille nĂ€stan somnar han med đŸ˜ƒ Men om du testar att greja lite med hans klor, smĂ€tta med nageln lite pĂ„ dom varje gĂ„ng du hanterar honom? Det dĂ€r funkade för min valp i alla fall :)

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

#91 Ja, vi fĂ„r börja med det. :) HĂ„lla pĂ„ lite grann med klorna varje dag sĂ„ kanske hon vĂ€njer sig tillslut. :)

Evelina!
0

Ah, Àdelost! Mums!

[Wildfires]
1

Jag har anmÀlt 4 Belgiska jÀttar till LU, en vit rö, en viltgrÄ, en chinchilla och en viltblÄ. Vad tar ni med er? :)

Evelina!
2

#94 Ett glatt humör!

Mickis1994
2

Blir en chinchilla dvv hona :D  Kommer Ă€ven para min andra hona i samband med LU :D

Mvh Michaela Glansk.

Peak303
1

#96: MĂ„ste se dina kaniner pĂ„ LU. đŸ˜ƒ

-'  Malin Hultman

Mickis1994
0

#97 Den ena ska som sagt stĂ€llan men snyggingen Molly (haha snyggast enligt mig i alla fall) kommer bara dit pĂ„ torsdagen för lite dejtning med en herre som inte heller ska stĂ€llas. đŸ‘

Mvh Michaela Glansk.

Peak303
0

#98: Haha okej đŸ˜‚

-'  Malin Hultman

RebeccaG
5

ÅÄÄÄÄh, fick en sĂ„n fin transport(Atlas 10) av syrran & mamma i sen födelsedagspresent❀
En rosa/svart😍Har letat efter en sĂ„n hur lĂ€nge som helst😊

LÄNGTAR till min hona som ska ha den kan börja hopptĂ€vla igen sĂ„ hon kan Ă„ka med stil i en transport som matchar hennes sele😎

Picture

Behandla andra sÄsom du sjÀlv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Peak303
2

Hittade en supersöt lite Ă€ldre bild pĂ„ min hund. đŸ˜
Ser seriöst ut som en valp pĂ„ bilden đŸ˜‚

-'  Malin Hultman

NaDa...
0

Sista tidiga morgonen pÄ lÀnge! :D

~ Kram Nadja ♄

Mickis1994
1

RÖSTA PÅ ÅRETS KANIN IFALL NI INTE GJORT DET đŸ˜

Mvh Michaela Glansk.

Evelina!
0

MÄste ta. En dusch, men orkar verkligen inte. Suck, stön, pust!

Diskussionen har nÄtt max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
InlÀgget Àr lÄst för nya kommentarer