Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 336 ggr
Jordgubbsgodis
0

hejsan

min kanin mia hon är helt värdelös på hoppning hon bara springer in i hindret istället för att hoppa det vad ska jag göra hon är endå inte så stor

Ellen95
0

Sandra hon är ju visst stor(Sandras kompis)

myriis
0

Hur stor är kaninen? Ca hur många kg väger den?

ciss
0

Hon är en dvärgvädurskorsning typ? Större än en vanlig dvv i alla fall. Väger typ 2-3 kilo tror jag?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

Kanske är busig^^ :P

Lotta_A
0

Allt för tunga kaniner ska inte hoppa så höga hinder. Dom kan nämligen göra illa sig när dom landar, men 2 3 kilo ska väl gå bra.

Det är bara att fortsätta öva :)

Nicolina
0

Kan det inte bara vara så enkelt att just denna kanin faktiskt inte är sådär jätteroad av att hoppa? Måste ju finnas sånna kaniner också…?

myriis
0

#3: Självklart! Har haft en kanin som aldrig skulle tänka tanken att hoppa .. =)

Ellen95
0

När jag och sandra hoppade i skogen på en stig då hoppade hon=)(sandras kompis)

Sosso
0

kanske muta med något? Själv så hopptränar jag inte mina kaniner, så jag har inte så stor erfarenhet av det. ^^

annaforsgren
0

jag har tänkt att kannske börja hopp amed min rexkanin han väger 3 kilo

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Proanders
0

Stampe sätter sig framför hindret och……slänger väck pinnen!!??

ciss
0

Ifall kaninen inte gillar att hoppa så gör den helt enkelt inte det ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Ellen95
0

När hon var hos mig en gång "löshoppade" vi henne och då hoppade hon:)

Horsegirl
0

Hur höga hinder hoppar du? Börja med låga hinder, och då menar jag verkligen låga, kanske 5 cm. Om inte heller det går så testa med en bom på marken mellan två hinderstöd och uppmuntra och ge beröm när kaninen gå över.

Upprepa detta och höj sedan till ca 5 cm. Har du flera hinder så hoppa en bana några gånger på 5 cm och sluta när det går som bäst.

Glöm INTE berömmet! Lycka till!

annaforsgren
0

du kan ju leda han förbi mellan sidostyckerna bara och så kan du lägga en bom på marken bara, så kan fattar att han ska passera mellan dom:P sen när han förstår kan du testa att sätta upp en bom på varje hinder. lycka till!

Horsegirl
0

#15 Haha nästan exakt vad jag skrev :P Men du kanske inte läste mitt inlägg? Flört

annaforsgren
0

jaha:p jag orkade inte läsa hela texten.. hihi förlåt

Linus_sotis
0

så var min kanin linus oxå så jag började med lite lägre och fastare hinder så han fatta att han inte kan springa igenom de. Nu den 19 så ska jag tävla med han i lätt klass ny så jag hoppas att de kommer gå bra.

Lycka till

Horsegirl
0

#17 Gör absolut ingenting Skrattande Lite kul bara.

[Niike]
0

#18 Du vet väl att man inte får hoppa med fasta hinder? Om det skulle vara så att kaninen kommer emot bommen så rivs ju inte hindret, och kaninen kan skada sig!

[Popcorni]
0

Min kanin Jocke-bambam klarar en pinne men så fort man sätter på två så putar han bort den översta och hopar sedan:P

[Niike]
0

Haha smart kanin ;D

Jojsan
0

#21 hehe :P

Linus_sotis
0

20# fasta som kanske e 5-3cm använder jag. sen nu har ju lärt sej att han inte kan då hoppar han 50 nu

Jordgubbsgodis
0

nu är hon duktig hon kan typ hoppa 20-30cm

JuliaplusZeke
0

#21 min kanin gör också så ,fast han plockar bort alla pinnar och slänger dom åt sida , lämnar inte kvar en enda , eller så kryper han igenom, han gillar och hoppa för förut hoppade han ca 30 cm hur lätt som helst av sig själv , men nu när han kommit på det där hoppar han inte mer x)