Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 598 ggr
Moalinn
0

Aktivering

Nu kan min älskade kanin äntligen hoppa fritt i mitt rum när jag är hemma. Stor yta och han ser ut att trivas. Det första han gjorde var att göra ett glädeskutt 😃

I vilket fall som helst så har han lite tråkigt. Biter på väggar, galler, tvättar golv? och så vidare. Just i den här stunden så springer han efter en boll med lite pellets i, annars har han en trick and treat som är roligt ibland. Ger honom gren i buren och han får även en toarulle med lite grönsaker. Tunnel har han också!

Finns det något annat man kan ge honom när han är ute?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Henni-Chan
0

Vet att gnagarboden har rätt bra aktivteringsartiklar. ett tips? är att kika in på hemsidan och se vad du hittar :)

www.gnagarboden.se

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

howllor
2

något jag har till min kanin är ett gäng kartonger (ganska små, typ skokartonger och lite större), som jag gömt godis i och satt ihop med varandra. sen gör jag lite småhål i dem så att han känner doften av godiset och börjar gnaga på kartongen. kan hålla honom aktiverad riktigt länge.

jag märkte att han var ritkigt förtjust i kartong och wellpapp för att han alltid ville tugga på lådor han inte fick tugga på, och det blev bitvis rätt jobbigt att hålla honom ifrån de lådorna. så då gjorde jag den här lösningen, kartong han FÅR bita på och där han dessutom får bonus i form av godis när han lyckas ta sig igenom.

sen kan man liksom bygga på efterhand, och få lite av ett tunnelsystem.

em.nord
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kartonger som #2 säger tycker som oftast är kul :) 2 av mina fick en bananlåda för nån dag sen som dom tyckte var kul att leka med. Min andra älskar toarullar! Vi kastar dom till varandra :) Du skriver att han gnager mycket kanske behöver mer grenar?

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg