(K) 21/1 kaninunge
Hej alla!! Jag och min sambo har velat fram och tillbaka ett tag nu då vi saknar att ha djur, vi har länge velat ha hund men med våra arbeten och tider så funkar inte det. Vi har kollat runt och efter att en vän till mig blev med kanin och berättat hur det är så är vi nu helt sålda! Vi bil absolut ja en liten vän som kan få skutta runt hemma hos oss, ska såklart börja med bur men vill ärva vänja honom att gå på låda och kunna gå lös (så mycket som möjligt men inte bara). Vet ni någon som har ungar nu eller i februari? Egentligen är det inte bråttom men man blir ju ivrig när man väl bestämt sig :-) Jag vet inte vilken typ jag är ute efter men vill inte ha en långhårig så den kräver massa pälsvård. Skriv gärna och jag är tacksam för all hjälp jag kan få :-) Min kompis sa att hanar är "bäst" så jag riktar in mig på en liten pojke. Med vänlig hälsning, Amanda
Ja men Gud vad dum jag är! I sthlmsområdet men kan resa till angränsande län :-)
Vi vill helst ha en unge så att han blir "vår bebis" och att vi är med honom helt från början! :-)
Jag har två hanar kvar av "Bilkullen". De är 3 månader och är en korsning av Lejonhuvad/Harkorsning/vädur/Hermelin :)
Jag har kollat runt mycket och de jag fastnat mest för är dvärgvädur! Men färg sen tror jag inte spelar så stor roll!
Jag har 4 blandrasungar nu, Blandras mellan dvv/Angora/BJ mest dvv då mamman är renrasig. Vet inte kön än då dom är 15 dagar just nu :)
Finns i Västra götaland men transport skulle nog gå att lösa ;)
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Jag har en kull beräknad nu till 4 februari ungefär :) Det är renrasiga dvärgvädurar efter väldigt fina föräldrar. Dom kommer säljas med stamtavla och märkta om man skulle vilja prova ställa ut någon gång också.
Bägge föräldrarna är jätte keliga och vänliga. Otroligt trevliga kaniner! Mamman till denna kullen har gett ungar innan som hamnat i familjer som innekaniner och dom har varit super snälla och trevliga.
Hör av dig vid intresse!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Hej! Jag har en kull som är leveransklara i början av februari.
Ungarna är en korsning mellan dvärgvädur, teddy dvärgvädur & lejonhuvad dvärgvädur. Ungarnas päls är ungefär som en vanlig lejonhuvad dvärgvädur, så pälsen är rätt lättskött.
Bilderna på ungarna finns på: http://kanin.ifokus.se/discussions/529f3a3fce12c4689b000496-kanin-dagbok?participating-1
Det är 2 hanar & en hona, finns i Södermanland (:
Jag har holländareungar födda 24/10, en hane och två honor. Ska på till Södertälje på LU (kaninutställning) 28/2-2/3 och kan ta med dit🙂
Honorna är feltecknade och hanen har blått i ena ögat, så de säljes till kel. Holländsk kanin väger runt 2,6-2,9 kg som vuxna, och har i regel bra temperament. Föräldrarna till dessa ungar är väldigt snälla, dock är pappan väldigt skvättig så risken är att hanungen också blir det. Mormodern blev morrig och sur efter sin första kull, hennes mamma var också en suris. Men andra honor på den släktsidan har varit väldigt snälla, själv tror jag att det är så att vissa honor får strul med hormoner och därför kan bli sura.
Bilder när de var runt 5 veckor gamla finns på min hemsida under aktuella kullar: www.nirsors.se
Liljedals kaninuppfödning föder upp superfina dvärgvädurar och lejonhuvade dvärgvädurar.
Jag köpte en unge därifrån och är supernöjd!
#12 tack jag har faktiskt mailat dom idag men inte fått svar än :-(
Har en liten på snart 2 v som ser ut som en hane ( dock ej säker), dvv havana
satinrex, född inne o bör bo inne minst till juni. Båda hans föräldrar är charmiga trevliga o roliga. PM för mera info, finns Sthlm.
Fotot är på en större hane tidigare -7 v från min uppfödning, likadan färg/päls o ur samma linje /släkt