Kanin iFokus

Kanin

Etikettminneslunden
Läst 583 ggr
[hannaaeeriksson]
1

Farväl Yatzy ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har vart en hemsk dag. När jag kommer ut till kaninerna, hittar jag min ena tjej, Yatzy, liggandes i bolådan. Jag försöker få i henne något att äta, men ingenting lockar henne. Inte ens Basilika, som är det bästa hon vet. Vanligtvis är hon en pigg och go tjej, som inte vill sitta och gosa i famnen. Hon brukar ha smått temperament och gillar inte att man är nära munnen. Ibland gör hon till och med litet utfall mot handen. Hon brydde sig inte ens när jag försökte spruta vatten i munnen på henne. Vi tog in henne och kollade henne. Hon andades så långsamt, i nära människo-hastighet. Hon kunde inte hålla sig sittande, utan ramlade ihop, och brydde sig inte om att sätta sig upp igen. Vi ringde om tid hos veterinärn, där hon hoppade ett litet skutt när han klämde på magen, och sen föll hon ihop igen. Hela kroppen var alldeles lealös … Vi har nu sagt farväl åt vår vackra hona. Hon var stark in i slutet, och behövde flera doser av insomnings-sprutan. Nu ligger hon begravd i trädgården, under sin favoritplats vid äppelträdet. Det gör ont i mig när jag tänker på henne. Hon blev 2år, 2månader och22 dagar. Godnatt min vackra prinsessa, vila i frid ❤️

sfut
0

Beklagar sorgen, så tråkigt när de dör så unga. 

Sov gott Yatsy

Det låter väldigt likt det min åttamånaders hona dog av i höstas. Hon blev gradvis förlamad på ett par timmar och dog precis när vi kom till veterinären. Hon andades väldigt långsamt och hade väldigt svag puls.

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

farvendal
0

Oj, vad sorgligt. Undra vad som hände?! Låter skumt!

Sov gott kaninisen och styrkekram till matte!

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[hannaaeeriksson]
0

#1 #2 Tack! Hon hade antingen någonting med livmodern, eller urinsten, då hon , så fort hon somnat helt, kissade blod.. :/

claravincent
0

Beklagar :( Sov gott Yatsy

Cilia.Teddytöserna
0

Beklagar, det är hemskt att mista sin bästa vän.

Hon är på dom evigt gröna ängarna nu, vila i frid ❤️

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Alvsas
0

Beklagar verkligen. Sov gott Zatzy❤️

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

[hannaaeeriksson]
0

#4 #5 #6 Tack! :(

ninor
0

Beklagar.. Fina lilla Yatzy ❤️

moomiis2
0

Beklagar.. vila i frid Yatzy

MonaLia
0

Beklagar, vet precis hur du känner, häromveckan dog vår 7 år gamla tant i buren under en natt och 5 dagar efter fick vår andra lilla 2åriga tjej somna in pga urinsten :( Vila i frid fina lilla kanin!

[hannaaeeriksson]
0

#8 #9 #10 Tack :(