snart så!
Den 19 augusti smäller det!
Då kommer K.if's första Umeåträff!
Vi håller till i Hedlundaparken vid Nolia.
Alla som vill komma är välkomna, med eller utan kanin!
ta gärna med er kompostgaller, hinder, vatten osv.
Kom dit runt 13.00!
Jag vet att det finns hur många Umeåträff's-trådar som helst,
och anledningen till att jag skapar en ny är att folk
inte orkar läsa dom gamla!
Det blir bara mindre och mindre folk som anmäler sig till träffen,
så kom igen nu, ta er i kragen och skriv upp er på listan om
ni vill, vågar och kan! :)
1. Nova.Caspian & Caspian
Putt!

putt!

Putt!
*putt*
Är det ingen som ska dit eller? (:
1. Nova.Caspian & Caspian
2. SagaoAlfred & Alfred
*putt* kan tyvärr inte, bor aaalldeles för långt bort.. >.<
Synd att jag inte kan ta mig dit, men ni får ha så kul ^^ :D
- Nova.Caspian & Caspian
- SagaoAlfred & Alfred
- malinroth & Lilo
- lill_jarven och Hubert

kom igen nu alla norrlänningar :) putt!

men vad äre här? puttputtputt! :)

- Nova.Caspian & Caspian
- SagaoAlfred & Alfred
- malinroth & Lilo
- lill_jarven och Hubert
- mysofi, Melvin och Sofi

men hallååå .. vad tråkigt det är då ingen bryr sig ><

Ska snacka med 2 kompisar + föräldrarna, återkommer :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Om jag hade varit i Älvsbyn just då kunde jag kommit , men det blir svårt å komma från Norge ;(
Men ha kul! :D

#13, va bra :)
Jag kanse kan komma , Ska snacka med mamma ikväll :)

Bor i skellefteå.. men jag kan npg inte komma ändå :/
Hoppas att så många som möjligt kommer (:

Synd att inte jag kan ta mig dit, men ha toppen :)

Min kompis Julia och hennes kanin Zeke ska kanske också följa :) … nu börjar det närma sig ^^

Putt för alla umeåbor

putt!

- Nova.Caspian & Caspian
- SagaoAlfred & Alfred
- malinroth & Lilo
- lill_jarven och Hubert
- mysofi, Melvin, Hilda och Sofi
Lite uppdatering :P

putteliputt

Vad tråkigt att vi är så få som ska åka :/ Men vi får se till att ha kul ändå :D
verkligen ingen mer?!

#25 Ja det är synd, men vi kommer ha superskoj ändå! Jag längtar :D
#26 Min kompis Matti (fannyputte) kanske också kan komma :D

#27, kanon :D
är det nån som vet ifall vi kunde spela minigolf där? isf kanske man ska ta med sig en liten slant? :)

#28 Jag tycker verkligen att vi spelar minigolf! Det är jättekul :P Och så kan man köpa glass där också :D Men jag tror att jag tar med mig typ kakor eller muffins också eller nått sånt =)

Jaa, kan vi inte ha picnic? det är min och idas specialité ;)
Isf kan jag ta med filtar, också kan ju du och dom som vill baka? :)
Picnick låter skitbra ;D
Å minigolf ocksååå :)
Jag kan ta med mig min kamera ifall folk vill att jag ska fota? :)

Jaa, massa filtar!!!! :D Jag tar också med kameran och fotar massor!! :P

#32, Ida menar att hon kan ta med sin systemkamera och ta porträttbilder på kaninera :)

Om det är okej med er andra så kör vi ingen frågesport, vi är ju bara 5 pers :/ .. vi får nog fullt upp ändå ^^
#33 precis :) fast.. jag tar nog med mig kameran i vilket fall som helst, så får ni välja själva ifall ni vill ha lite snyggare bilder på kaninerna. Det är rätt stor skillnad på bilder tagna med en systemkamera, eller en vanlig kamera :)
Jag tycker inte att nån frågesport behövs..
Vi fikar, spelar minigolf å sånt istället?
Tar någon med sig hinder?

Jag kan ta med mig mitt hinder, det är inte snyggt alls, men det funkar hur bra som helst :)
Är det nån som bor i närheten av Nolia som kan ansvara för vatten/saft? ^^
Jag kan ta två hinder med mig..så tar jag och Malin med oss kompostgaller och jag kan också ta med vatten åt kaninerna och saft eller nå til oss :) tar också med min systemkamera :)

#37 härliga tider :D

#33 och #35 Jaha! Jag är lite trög :P
Jag kan ta med mig mina fem (tror jag det är) hinder, men de är ja hmm hemmagjorda, så de är inte så jättebra!

kanoners! då har vi *räknar på fingrarna* åtminstone sju hinder ;)
Hej.
Pga. personliga problem så kan jag tyvärr inte komma, orkar inte ta det just nu vad det är men.
Jag tror inte att Mimmi kommer då heller. Nova.Caspian alltså..

Hoppas nni får det kul!

#42: Vad tråkigt! Hade ev. kommit.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Kanske kan komma nån annan gång, Det blev så tvärt nu tycker jag :o 19:de är väll denna helg..? Ska och fota då på en hopptävling i övik åsso… Men hare kul allihop <3
Jag kan gärna ha den senare nån gång också, men ja. jag klarar inte av att ha den nu som sagt var.
ifall det ändå blir en träff, hoppas ni får det roligt!
#45 vadå för hopptävling? :)

Ska vi andra ha den ändå??
#46 Regional Hopptävling för hästar eller nått sånt X) Ska åka dit och fota :D De e både på Lördag och Söndag, så jag hoppas att jag får fara dit båda dagarna ;D
#47 Om det bara en vi som står på listan så blir det ju bara du jag och Malin så isåfall kanske det är onödigt att vara borta på Nolia…? Vi bor ju rätt nära varandra på helt andra sidan om stan :P Men jag och Malin kanske kan komma till dig med våra kaniner och lite kompostgaller om ni har gård? Vi hade ju kunnat ta med lite fika och bara träffas vi isåfall? Och jättegärna fannyputte om hon vill..annars kanske lite närmare iaf?

men hallådär! jag har fortfarande inte bestämt mig!
och det är inte p.g.a. ida inte kommer som jag inte kommer. absolut inte! det skulle isf vara för att jag nyss har legat på sjukhus, men jag mår mycket bättre nu, och funderar på att komma i alla fall!
_jag vet att jag har sagt till majsbecka och malinroth att jag inte kommer, men som sagt mår jag mycket bättre än vad jag trodde att jag skulle göra!
_så jag kommer gärna till nolia den 19:e!

dessutom kommer juliapluszeke också!
pratade med henne nu.
hon tar med sig hennes (jättejättesöta) kanin Zeke!
eller, hennes föräldrar jobbar nu, så hon har inte frågat än,
men hon får säkert :P
och då tar hon ev. med sig kompostgaller!
så ciss, du kan väl komma ändå? :)
Men N.C! Nu vet jag ju inte ändå! x'D

Jaa, nu får vi snart bestämma oss för nu närmar det sig. :D
Det går bra att ha hemma hos mig, och på Nolia, allt funkar för mig!
Tror inte att jag kommer ändå :/ Ganska långt till Umeå och jag vet inte om mamma och pappa är riktigt i form för att låta mig åka och träffa internetfolk som jag inte har träffat förut :'/ Sorry <3 Säg till när nästa träff i Umä är så ska jag försöka se till att jag kommer <'3

men kan vi inte vara på nolia då? :) jag kan ta med mig filtar till picknicken, säkert nån kaka också ;)
malinroth, visst kunde du hämta mig och julia på busstationen?

#55 Visst! Ska vi fixa en ny lista kanske?? Nu får vi skynda oss lite, det är väl i helgen??
Det är på söndag :) För mig & malinroth spelar det ingen större roll vart vi håller hus, men det vore superkul om så många som möjligt kan komma :D
Det ska säkert gå att hämta er Nova.Caspian :) Kan inte Malin så kan säkert jag

Och jag bor i Umeå så jag kan skjutsa också om det behövs!
Ska vi säga Nolia, Hedlundaparken där klockan 13.00 ??Eller?
Låter bra för min del iaf :)

OKej, då skriver jag en ny lista!
Hedlundaparken vid Nolia i Umeå! På söndag klockan 13.00!
- Mysofi med Melvin, Hilda och Sofi
- lill_jarven med Hubert

Japp, låter kanon! :)
Vår buss är på busstationen kl 12, å malinroth har sagt att hon kan hämta oss :)
vi gör en snabb-lista nu igen då,
1. Nova.Caspian med Caspian.
2. JuliaplusZeke med Zeke (eventuellt)
Och som det ser ut nu så kör vi lite Kaninhoppning, har en liten picknick, och spelar minigolf, eller? :)
Är det nån som har fler idéer så är dom välkomna också, såklart :)
- lill_jarven med Hubert
- Nova.Caspian med Caspian
- JuliaplusZeke med Zeke (eventuellt)
- lill_jarven med Hubert
- JuliaplusZeke med Zeke (eventuellt)
- Malinroth med Lilo :D
Jättekul om ni kan komma! Men jag hämtar Ö-vik brudarna på stationen kl 12…så vi åker säkert till Nolia direkt efter det? så ni andra kan ju också komma efter 12 nån gång? Om ni vill…:)

Perfect, perfect :)
- lill_jarven med Hubert
Tyvärr blev då så att Julia inte kan komma :/
Men jag är på busstationen klockan 12 med min älskade lilla Cassebasse :)
#65 ok det var ju synd :/ Men vi ses ju iaf snart. spännande :)

#66, jaa, jag längtar :)
btw, är det nån som är allergisk mot nånting?

#67 Inte jag.
jag längtar så grymt mycket!!! :D Hur är det med kompostgaller, ska ag ta med några rutor eller räcker det?? Och hinder?

Jag är nästan 100% säker på min kompis Matilda (fannyputte) också kommer med sin kanin Putte, ska höra med henne idag!

#68 tror att malin:orna ska ta med sig kompostgaller!
Å jag tar med mig åtminstone två hemmagjorda hinder, dom är inte alls särskillt vackra, men dom funkar :)
Och det KAN bli så att jag inte tar med mig mina kaniner, tydligen är det så att om det inte blir en dubbeldäckare så måste dom vara i bagageutrymmet! och det är inte så schysst att låta dom sitta där i 1,5 h :/ men om det är okej att dom sitter uppe med mig blir det att jag tar med nova också :)

Men vart är vi om det regnar?? (spöregnar ute just nu)

putt

Ingen aning :/
#70 Men man brukar ju få ta med sig sin hund på bussen.. borde man inte få ta med kaniner i en bur då också? Hoppas du kan ta med dom men det är ju såklart dig vi vill träffa :)
#68 Ta med om du har möjlighet, men det borde räcka med våra annars. :) Beror ju lite på hur många som bestämmer sig för att komma.

#74, jaa, men tydligen är det mycket värre med allergier nu för tiden säger dom :S fast det beror tydligen också på vilken chaufför det är. Så jag hoppas på det bästa! :)
#71 Bra fråga.. skulle ju förstås vara bra att ha en plan B men vi får väl hoppas att det inte regnar iaf. Nån som har nåt bra förslag till vad vi gör om det regnar?
Har verkligen vräkt ner idag, hundarna har knappt velat vara ute. Gör iofs inte så mycket för min del ^^

Här har det varit kvavt, fuktigt och äckligt varmt! värsta vädret ><

- lill_jarven med Hubert
- JuliaplusZeke med Zeke
Ändrade planer, Julia kommer ändå :)
#78 nice :D
#75 Ok, jo det är ju sant förstås.. och det är nog rätt vanligt att man är allergisk mot kaniner. Nå men vi håller tummarna iaf :)

var på busstation idag och såg att man får ha med sig djur i transporter, om man hade dom på golvet. men inte i y-bussen, men tror nog att vi åker en kustbuss :)
ja det borde ju vara kustbussen iom att den går förbi både ö-vik & umeå :D

Men jag tar med fem hinder, fika, filt, tre kaniner och mig själv :P Hoppas det blir bra!
Snart ses vi, gud vad kul vi kommer ha! *längtar

Jag tar med mig mina tre kaniner, fika, ett (kanske två) hinder, ska jag ta med mig typ twister å nåt spel också eller? om det är fint väder alltså, vi har typ galenpanna, med andra ord osv :) å lite pengar om vi ska spela minigolf?

jag längtar också :D:D

nu har jag bakat en sockerkaka med en chokladkanin på ;)
oj det var det värsta :) Har kommit fram till umep nu för nåntimme sen iaf :) Vi kanske skulle byta tel nr mimmi?

#86 wow! hmm… måste också baka nått!
#88 när ska du hinna det?!!

#89 väldigt bra fråga! Nej men jag får väl dra på mig förklädet imorrn när jag vaknar :P
#90 Hoppas du hinner, jag är väldigt sötsugen ;) Kul det ska bli imorrn!
#90..oj imponerande tanke :P Jag hinner då inte baka nåt..har inte ens hunnit flytta in här hemma känns det som, grejjer överallt! nånå tar det imorgon och på måndag :P Tar med saft till oss och vatten till kaninerna iaf :) och kompostgaller och kamera :) och en Lilo och ett glatt humör! och nå brudar frn Övik kan jag ta med ;)
Om ni är snälla kan jag ta med mig lite kaffe ;P

#91 Jadå, jag hinner! Jag behöver ju inte åka så långt för att komma dit^^
#93 huvaligen!!
Haha gissade väl det ;) Men jag tycker då att kaffe är smaskens :D

#95 haha :P

Förresten är ni allergiska mot nått??
Svamp?, men det brukar man oftast inte ha i bakverk ;)
jo surpuppor :P nae…

#98 haha, nej det är inte sådär jättevanligt kanske… =D
verkar så kul! :) synd att jag inte kan ta mig ner till Umeå :(

#101 Jättesynd!!
Haha fast är inte egentligen så jätteallergisk mot Svamp?, bara nån sort :) Mer allergisk mot choklad men det äter jag nästan varje dag ändå ^^

#103 hehe :P

Hur mycket kompostgaller kommer ni ta med? Ska jag också ta med till mina kaniner, eller räcker det? (Alla mina behöver ju inte vara i hagen hela tiden!)

- lill_jarven med Hubert
- JuliaplusZeke med Zeke
- fannyputte med Putte
Matilda kommer också :D
nice :D men nu försvann ju jag? nånå skitsamma jag kommer ändå :P varesig ni vill det eller inte moahaha
Vi tar med sammanlagt 30 galler tror jag :) Och om det behövs kan Hubert & Lilo dela en så om vi bara är 6 pers och 8 kaniner (vara 2 då delar en hage) så ska det nog räcka. 7x4=28 :) Men om du har möjlighet att ta med några så är det såklart bra, vore trist om det inte räckte med det vi har liksom. Men gör som du själv vill och orkar.
Nu är det nog dags för mig att sova, så man orkar upp imorrn. :)
Ha det så kul alla!

Åh, vilken tur med vädret vi har idag!!! :D
#108 Okeej, men då tar jag nog inte med mig något, det ska ju rymmas, fyra kaniner, massa hinder och oss själva i bilen :P (Matilda åker med mig!)

#107 Hoppsan! Tror jag var lite trött :P
- lill_jarven med Hubert
- JuliaplusZeke med Zeke
- fannyputte med Putte
- Malinroth med Lilo
#110 aa :D fast nästan lite föör varmt! Var ute med hunden och gick längs nydalasjön nyss och vi e båda alldeles kokheta nu…gissa om man fick lust att bada, skulle tagit på mig bikini innan jag gick :P Men men man ska inte klaga, det blir fint :D
#111 haha det gör inget, både jag och ni vet ju att jag kommer :P

#112 mm, det kanske inte blir så roligt för ninerna då, men det är ju stora träd och mycket skugga i parken där vi ska va så det ordnar nog så! Åh, då tror jag att jag ska cykla och ta ett morgondopp!
Men jag vill se den låååånga listan!
men åhh vad fuskit!! jag vill också bada!
Vilken låånga lista??

Våran långa lista, vilka som kommer! :D
haha ok…den långa :P

xD
nu e vi hemma igen…Jag hämtade öviks brudarna kl 12 och kom hem vid 18 :P hade skojj. Kommer bilder sen om ni vill se ;) (bara jag fotade över 200 bilder och de andra fotade också en hel del ;)

vi for 10:30, kom hem 20:20 ;) hade jättekul!
håller på ladda upp bilder till min pixbox nu men det går seegt ni kan ju titta där sen om ni vill se..vet en som e nyfiken iaf ;)