Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 625 ggr
[Joy]
0

Innekanin i snö?

Tänkte bara se vad ni här på sajten tycker om att ta ut innekanin i snön , självklart bara i några minuter? Hittade en tråd från 2007(?) oc där hade de alla ganska delade åsikter, men mycket inom kaninvärlden har ändrats sedan dess och lika så åsikterna. Så vad tycker ni? Min hane avskyr att gå på golvet så det blir ju svårt att aktivera honom.. Kan även tillägga att det är otroligt kallt där han står då det drar in ifrån fönstret.

[_annaH]
0

Om det är drag där buren står så hade jag övervägt att flytta buren. Drag är inte bra gör kaniner.

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
0

Jag tycker det är helt ok sålänge man är uppmärksam på hur kaninen beter sig och tar in den ifall den börjar frysa, bara tänk på att inte ta ut om det är jätteblåsigt utan gör det nån dag när det är vindstilla. :) har själv tänkt ta ut min tjej ifall det slutar blåsa så mycket ute. :) Det är inte bra för kaniner att ha buren där det är drag, dom kan bli sjuka. :/

[Joy]
0

#1 Nej, drag där den står är det inte - han står en bit ifrån. Problemet är i stort sett löst dessutom. :)

Melao
0

Det är då inga problem för mina kaniner, jag har haft ute dem en timme i snön utan att de mått dåligt eller frusit. Men de har ju alltid haft tillgng till torrt utrymme (halmad transportbur) som de använt nån gång var tionde minut eller så.

Oho för att satsa det sista på mirakel!

Fridaaaa
0

Om det inte blåser ute: kanske några få minuter om kaninen vill det.
Men finns risk för Urinvägsinfektion.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.