Ihopsättning!
Har precis fått hem den kastrerade hanen som tanken är att han ska bo med min hona. De har nu hoppat lösa tillsammans i över en timme, inget bråk men hon rider på honom - är det normalt? Ska jag låta henne eller ska jag avleda/ta bort henne från honom. Han i sin tur är hur lugn som helst. Hon låter lite, typ unk unk medan hon rider. Betyder? Jag har precis städat ur buren och låter de gå ut och in som de vill, de äter tillsammans och "ridandet" verkar avta. Tror ni att de kan bo tillsammans redan ikväll om de fortsätter såhär eller ska jag hålla de i varsin bur över natten och låta de umgås fritt mer imorgon innan jag sätter ihop de? De är alltså tillsammans i buren nu men den är öppen, de äter och hanen har lagt sig ner osv. Tacksam för snabbt svar! / orolig matte.
När jag satte ihop Viola med Dumle så red hon på honom mycket i början men sedan så slutade hon. Lite av ett dominansbeteende.
Jag hade dem två direkt ihop sen, de gick lösa några timmar sedan hoppade de in i buren själva 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 tack för snabbt svar! Vad kul, då är detta ridandet kanske fullt normalt då :) Då får de fortsätta att gå lösa så får vi se vad de säger om ett tag om de vill vara tillsammans i buren eller om hon blir för påfrestande för honom. Han har bott med honor innan och han är verkligen lugnet själv!