Vad bär han på?
Jag har en liten sju månaders ungkanin här hemma som jag ev. Hade tänkt kastrera, men innan det vill jag så klart veta vad han bär på för färger :) han är en dvärgteddy men färgen svart/gul jt wt och hans ögon är blåa/oddeyed (ena ögat innehåller både blått och brunt) jag är även rätt så säker på att han har rubinglans i sina ögon då jag har sett pupillerna skina i rött, även om man tittar på nära håll ser man den röda färgen (är det ens möjligt med rubinglans i den här färgen? Oo hans ena kullsyster var Havanna om det hjälper) Så vilka färger bär lilltrollet på?
med vänliga hälsningar Hanna & djuren
Vad har hans föräldrar och mor och far föräldrar för färger?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Kan inte säga något utan att veta föräldrarnas färger samt ev testparningar för att se dolda anlag.
Är du säker på att han är gul/svart och inte gul/brun? Det skulle nämligen förklara rubinglansen.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
#2 mamman är gul/wt ev också jt, pappan är blå/wt, vet ej vad morföräldrar och farföräldrar är, men ska försöka forska lite i det :) #4 jo jag har också funderat på gul/brun för han ser inte diräkt svart ut på japanpartierna :/ men enligt uppfödaren var han gul/svart men det kan väl ha sett mörkt ut när han var liten(?)
#5: Vilken gul färg har mamman?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag såg stor skillnad på mina svart gula och brun gula japaner särskilt som ungar när pälsen är kort och när de är nakna och man bara skymtar nyanser. Han bär på blått så långt kan man säga :) han ser viltjapan ut så då bär han på vilt (om man kan säga så)
#6 viltgul :)