08kt/stkh
Är det någon här inne som vet vilken klubb det passar bästa att vara med i om man bor på färingsö i stockholm (08kt elr. stkh) Jag syftar på vilken klubb det blir kortast resetid när man ska på tävlingar. Vart färingsö ligger: http://kartor.eniro.se/query?what=maps&search_word=&geo_area=Färentuna&from= Tack på förhand!
Jag skulle nog säga Stkh 🙂 08kt brukar ha tävlingar utåt Nacka och Västerhaninge om jag inte minns helt fel..
Jag är Stkh:are, men jag bor också norr om Sthlm 😉
Ok, tack!
Jag är 08 :) vi har tävlingar i segeltorp, västerhaninge oh älta :)
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
#3 Ok, är det ofta i västerhaninge?
Jag är också 08 och det beror lite på men nu när nästa tävling är tror jag att det är i älta, men om du är medlem i 08/stkh så kan du fortfarande tävla i den andra klubben
#5 va? Är det sant! Kan jag tävla där även om jag inte är medlem i den klubben? :D
Jag har fått för mig att det nästan bara är typ 15 åringar som håller på med hoppning, är det så?
Tävla kan du göra i alla av SKHRF tillhörande klubbar såvida du är medlem i en av dem. Spelar alltså ingen roll vilken. Däremot kan det ju finnas aktiviteter som den ena eller andra klubben anordnar och som kan vara trevlig att medverka i, men det kan man ju givetvis inte göra om man inte är medlem oftast. #7 Jag är snart 25 och det finns många som både är mkt yngre och mkt äldre som håller på med hoppning.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#7; Jag började förra månaden och jag fyllde nyss 20. Det är otroligt stor skillnad på åldern på hoppare än vad man kan tror att det är. Jag blev själv väldigt förvånad när jag åkte på min första tävling. 🙂
Men det är ju lika dant när det kommer till utställning. Åldern är även där otroligt olika.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#8 Vad bra! Men det sista du skrev "Däremot kan det ju finnas aktiviteter som"… osv. Menar du då att det inte är i alla tävlingar som personer från andra klubbar får delta, eller? Ursäkta, lite trögfattad..
10: Om tex du är medlem i STKH och 08KT har en klubbträning får bara 08KT medlemar vara med! har aldrig varit med om att de är nån tävling som tex BARA medlemmar i 08 får vara med i, hur gammal är du? Jag tävlar som sagt för 08 kaninhopparTeam, är 13 år och de flästa är äldre än mig i 08 :)
www.minkaninblogg.blo.gg
#11 Jag är snart 13 ;) först skrev du att om jag är stkh får jag inte vara med på 08 tävlingar, och sedan att man får det? Eller är det bara jag som ör trög xD
22 och håller fortfarande på ;)
Klubb spelar egentligen ingen större roll vilken du väljer. Jag sitter med i 08KTs styrelse och inom min klubb arbetar vi mycket med sammanhållningen och vill att alla ska få känna sig delaktiga och kunna uttrycka sina åsikter och tankar om förbättringar med mera.
Eftersom Stockholm är så pass stort finns det utrymme för 2 klubbar. Och både STKH och 08KT försöker ta upp hela området med aktiviteter och tävlingar. Precis som ovanstående redan sagt så kan du fortfarande tävla i den andra klubben och så länge klubben är ansluten till SKHRF kan du även tävla i samtliga klubbar i Sverige.
Du behöver heller inte välja en klubb som ligger närmast dig geografiskt. Även om 08KT hittills (rätt ny klubb) hållit sig på den södra sidan, kommer vi att arrangera aktiviteter även på den norra. STKH växlar också med sina tävlingsplatser.
Jag föreslår att du kikar upp båda klubbarna och sen väljer efter hur du känner och vilken du tycker/tror passar dig bäst 
#13 Tack! Om en klubb är ansluten till skhrf, får man vara med på ALLA deras tävlingar eller är det bara vissa? Det känns nästan som att 08kt har bäst sammanhållning, men är det någon som är med i stkh och har erfarenhet av hur det är där när det kommer till sammanhållning? (som sagt är jag också 13) (Det spelar igentligen ingen roll) men är det några i min ålder där, då det vore kul?!
#14 Är du medlem i en klubb ansluten i SKHRF får du tävla i alla klubbar som är anslutna till samma förbund, alltså skhrf. http://skhrf.com
HAHAHAHAHAHA…..
#15 okki dokki! Toppen!
#14 Jag är ganska ny som medlem i STKH och har blivit oerhört varmt emottagen, måste jag säga. Har aldrig på något vis känt mig utanför eller så vid aktiviteter eller liknande och det finns verkligen alltid någon att fråga. Tycker alla STKH:are jag träffat på haft en extremt trevlig inställning, vilket jag inte riktigt fått bilden av hos vissa 08:or, men det är ju bara min högst personliga åsikt och jag tror båda klubbarna har alla personlighetstyper representerade.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Jag är somsagt medlem i 08 kaninhopparteam, jag tycker vi är en klubb med väldigt bra sammanhållning. Jag började för runt 1 år sen, jag vart först med i stkh men bytte sedan klubb till 08kt. jag tycker jag kände mig väldigt välkommen till 08, kom in i "gänget" på direkten. Har träffat väldigt många nya vänner genom klubben! Var med i stkh när jag precis hade börjat med Kaninhoppning, absolut en jätte bra klubb, men JAG har fått mer kompisar i 08. Men de beror ju helt på hur man är som person :) så som några sagt innan, det spelar egentligen ingen roll vilken klubb du blir medlem i :) du får ändå tävla i båda klubbarna
www.minkaninblogg.blo.gg
#17 - Tråkigt att du känner att vi i 08a inte har samma trevliga inställning som STKH. Men otroligt skönt att du trivs i din klubb för även om jag inte är med i STKH längre så är det en riktigt bra klubb.
Det är det viktigaste att man trivs i sin klubb tycker jag! 
Men till trådskrivaren så kan jag bara säga att du kommer absolut att trivas oavsett vilken klubb du väljer. Som gammal STKH:are kan jag säga att det är en riktigt bra klubb, även om jag valde att gå över till 08KT. Båda klubbarna arrangerar mycket aktiviteter som är gynnsamma både för de nyare och mer erfarna kaninhopparna 
Huvudsaken är egentligen inte vilken klubb man väljer utan att man känner att man kommer igång och verkligen får känna att man utvecklas både med sig själv som förare och med sin kanin.
Skulle du välja en klubb och känna att du inte trivs, eller av någon annan anledning vill byta till någon annan klubb. Så fungerar det också 
Tack för alla svar! Nu känner jag mig taggad för att börja hoppa! :D
Jag började tävla i augusti och blev medlem i 08 och blev direkt kompisar med alla! Jag är ganska ny med är redan kompisar med alla i 08 och dom hjälper hela tiden på sånt som jag inte vet och jag trivs väldigt mycket! Jag är också 13 år
#20 - Härligt! Kaninhoppningen behöver fler engagerade personer 
Jag är medlem i STKH och har precis som "Garderoben", känt mig mycket väl mött! :) Jag har fått många nya vänner som är jättesnälla och roliga! :D Men som sagt kvittar det vilken klubb du är medlem i. Egentligen så kan du bli medlem i SKH (skånes kaninhoppare) ifall du vill x) Men du är jättevälkommen till STKH och ifall du vill veta mer personligt om klubben m.m. så är det bara att PM:a mig :)
De beror på vill du ha en mer personligklubb så är 08 en riktigt underbar klubb :) Men är de bara tävlingar så stkh. Själv har jag varit med i både men 08 var mycket trevligare och roligare för mig, men såklart du får ju välja vilken klubb du vill :)
Mvh Nattis och Piku
FreestyleKaninerna - Klicker träna för skoj!