Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 396 ggr
Thrse
0

Vad vill hon?

Har haft hemma en minirex/dvärgvädur hona på 1½år nu i en månad. Nu under senaste veckan har hon blivit helt tokig i mig! Om ja sitter på golvet kommer hon springande fram och slickar frenetiskt överallt , ibland sitter hon stilla och vill bli klappad men oftast är det som om hon söker efter nåt. Hon har ett knorrande ljud också när hon gör det. Ibland springer hon iväg och gör ett glädjeskutt , stampar i marken och kommer tillbaka. Om jag har en filt på benen kommer hon upp i famnen men annars sitter hon brevid på golvet. Vad är det hon vill?? Jag tror inte att hon bara är otroligt tillgiven då hon verkligen är besatt av att slicka på mig och så knorrar/brummar hon ju också.

[Linsenhejhej]
0

Hon är nog brunstig. 🙂

howllor
0

hon uppvaktar dig :) och slickandet är tillgivenhet, hon putsar dig.

Thrse
0

Hon boade för nån vecka sedan en kväll men glömde bort det sen , så ja hon kan nog vara brunstig nu. Är det här ett helt normalt beteende då?

Thrse
0

Jag har tänkt skaffa en kastrerad hane som kompis till henne efter att vi har flyttat till den nya lägenheten. Kommer det att gå bra med tanke på hur "på" hon är eller kommer hon lugna ner sig?

Thrse
0

ingen som kan svara? :)

Evelina!
0

Det får du se. En kastrering skulle i alla fall göra henne lugnare, då slipper hon alla hormoner som gör att hon blir skendräktig? osv. Kan nog bli jobbigt för henne själv i längden att ha det såhär med känslor som åker berg och dal-bana och kan nog bli bekymrande om hon får gå med en hane om hon håller på att fortsättningsvis kanske börjar uppvakta honom.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning