Outback-bur?
Hej!
Tycker ni att denna bur är bra om man skulle byta ut takpappen till ett ''plasttak'' (Vet inte vad det kallas)?
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/kaninburar_marsvinsburar/med_utegard/279138
Varför ta bort takpappen?
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
De där träribborna som gör ett rutmönster ser ganska inbjudande ut att gnaga på tycker jag. Såna här burar brukar vara av gott trä så det är nog inte helt otänkbart att kaninen gnager sig ut..
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
jag skulle nog bygga en rejäl bra kaninbur själv. men är inte det möjligt kan man ju kolla blocket. rekommenderar inte att köpa burar från företag.
Liljedals kaniner har lämpliga burar att köpa med stora utegårdar. har inte köpt själv där men har hört andra som är nöjda med det. 🙂
Okej! Tack! #3 #2
Jag har 2 såna burar, och det regnar inn från sidan på dom, så jag tänker få en snickare till att bygga et stort åt mig som det absolut inte kan regna inn i….dom ser fina ut, men mina kaniner gnager på träat och det är inget robust bur det där, ganska tunna träbitar…men hur snyggt som helst….och burar borde vara stora och fina:)
Tänker också på de saker de förra skrivit, blött och framförallt snö i buren är inte bra! verkar lite svåråtkomlig på vissa ställen och ej så säker med dedär "Träbitarna"
Kan du inte få en snickare till att snickra nåt lite stort och tät? Inte säkert det kostar så mycket mera än att köpa…
Tycker att ´Gångarna´ på buren är på tok för trånga samt att den är av träet som brukar smaka gott, rekomenderar inte även om den är supersnygg kan det tyvär vara så att du inte har en kanin en dag och det vill man ju inte va med om :( :(
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Är man villig att spendera de pengarna så kan man få mycket mer för dem! En bur som både är snygg, bra för kaninen OCH håller!
En snickare snickrar ett perfekt bur för det priset….
Om sommaren kan ett sånt bur funka tror jag…men vet inte hur bra det är om vintern….men ser bra ut gör det…ser mysigt ut…bra att det är stoooort:)
såg bilder där någon satt upp plexiglas för att skydda spaljén mot vassa kanintänder. så det kan ju eventuellt vara ett alternativ om man inte får tag på en snickare som kan göra något liknande.