Smeknamn?
Hej! Jag undrar vad ni kallar era kaniner för? Jag kallar min för pluttpär för att han pluttar ( bajsar) så mycket. Det hade varit kul att höra vad ni kallade era kaniner för. Ha det gott// Amanda och Lajban ( pluttpär) PS: På 5 minuter bajsade han 76 pluttar i soffan!
Hästar och kaniner är livet 
Backsippans Kiara kallar jag oftast för Kiara eller Kikki :)
Borgargatans Yohio kallar jag oftast för Jojo eller Yohio :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Bra smeknamn :))
Sagornas Tyra kallas för Hippi
Teddytassens Gubben kallas för Harry
Lotus Secret Love kallas för Link
Smeknamn kommer liksom naturligt🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Snöflingans Bambubjörn kallas Brumma, Brum, Bus, Brummis
Zelda kallas Zelda ;)
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Hissjö's Snow Feelings kallas Elsa
Hissjö's Love Like This kallas Ike
Hissjö's Hot to the touch kallas Dexter
De andra två har ganska obvious smeknamn (Melody's Locke kallas Locke och Mimmi kallas Mimmi 😛)
if i were a boy- Zingo
Big girl- Zira
Charlie- Bebis
Astrix-Bebis
Baltazar-bebis
Smilla- &%%¤#½*^´
Haha aa, Smilla är VÄLDIGT aggresiv och ska avlivas då hon inte mår bra..
Känner mig så påhittig när det kommer till smeknamn.. ;)☝️
Har så mycket kaniner så orkar inte rabbla upp alla smeknamn, men jag har flera honor som brukar få gå i flock , de är både jättekaniner och mindre kaniner tillsammans och dem kallar jag för gummorna, gumzorna, bebisarna, sötisarna, gullisar, mina barn, osv… osv…
Mina kaniner är ju mina "bebisar" och vissa gillar jag extra mycket och speciellt mina "gummor" :)
Har till och med en Belgisk jättekanin hona som jag funderar på att skriva "Lilla gumman" på stamtavlan, uppfödaren skrev aldrig något namn på stamtavlan utan endast uppfödningens namn, så därav måste jag hitta på ett namn själv, vad tycker ni? skulle det passa med
" NJ's Lilla gumman"
tycker det är gulligt på något vis då hon inte är så speciellt liten ändå :)
Bortsett från "Korvarna, nooonuuusar, bebisar, noone," osv så kallas Loke för Lokis och Loke-mamman. Pim-Pim kallas för Pimme, Imse för Imse-Vimse och Zelma för Zelmis och Zemla.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Jag ger alla mina kaniner smeknamn efter manliga artister som jag lyssnar på, oavsett om de är honor eller hanar ;)
Snowflake's Bentley - Bennen/Benzon
Pingu - Pigge/Piggen
Miss Pinky's Bombay Sapphire - Zapp/Zappen
Midgårdsolens Arista - Asta
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

Calle kallas oftast Calle banan, bananen, haren, bebis, Calle kanin med mera. Men han har nog tusen olika smeknamn men detta är de vanligaste;)
Min pocahontas kallar jag för pocka , en förkortning :)
Hälsiningar från mig
"Min lilla tjej", gosis, mysis, Bitis (när hon är brunstig) och Albert (bara för att det är kul)
Aktiv på kanin.ifokus.se
Och det klassiska: Bebis
Aktiv på kanin.ifokus.se
#0 Skrattade så jag grät av ditt p.s. Så himla roligt!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Har två kaniner, Milo och Myra, som jag oftast kallar för mina smågrisar ;) Milo, som jag har haft längst, brukar jag oftast kalla för "Lillgrisen" min (han reagerar dock på namnet Milo och inte lillgrisen), Myra har jag inte haft så länge ännu så hon har inte fått något smeknamn. :)
Jag kallar oftast min Franska vädur för Emmett-Pemmett, och ganska ofta Slemmet haha! Inte för att han är slemmig på nåt sätt utan bara för att det rimmar^^
Kallar honom också för tjockis, korvis, bubben, gubben, grisen(för han låter ofta som en liten gris) osv osv osv, oändligt många smeknamn har han!(:
Våran kanin Bambo har jag fått för att kalla Bambi ;)
Fina smeknamn allihopa:)
Kolartorpets Grolliver kallas Gråis. Soldvägens Svea kallas kort & gott för Svea. Bäcks Freja kallas Freja. //Linda
Min Fanny kallas oftast Fanny, Fannpann eller Bums, Proximas Pilgrim kallas Pippin, Pip, Plutt, Pipplutt eller Sammetspojke. Men andra namn dyker också upp ;)
Oho för att satsa det sista på mirakel!
Och min egna lilla pojke kallar jag oftast hans namn Lakrits, men även det som många brukar säga ser jag, Bebis, & sedan Lakri, Gubben, Älskling :)
Ljungens Jenka- Jenka, Jenka-Penka, Jenkis-Penkis, Fluffis, Sötnöt, Korven, Suris, Suri-Luring, Mupp, Fjupp, Pluppis, Matvrak, Nuppis-Puppis, Bajskorv(ingen aning om varför), Dumbom, Knäppgök, Knepiga kanin mm. ;)