Taskig mot den andra kaninen.
Då min ena kanin är aggresiv mot min andra som den bor tillasmmans med (jagar den) ska jag sära på dem, dock har dem bott tilsammans i snart 2 år och är syskon så vissa stunder "behöver" dem varandra: Hon är bara aggresiv i samband med mat och när hon tror att jag kommer med mat (så hon jagar bort honom och ibland attakerar honom för att han såklart kommer till henne som har maten vill ha) Vissa stunder sitter han i buren och slickar på henne, dem sitter Alltid brevid varandra i buren när man kommer och i hagen om honan är ensam är hon oftare rädd än om hon är med honom… Därför har jag tvivlat om de ska säras, men så blir det troligen… :( NU TILL FRÅGORNA: Tror ni det skulle hjälpa med större bur? (De har 2 plan med typ 110x50) Jag hade tängt att skilja dem åt och sedan Se om dem kan vara tillsamans igen (förstår egentligen inte varför det skulle funka, men Kanske värt ett försök) blir det bara mer stressande med sära, ihop osv.? Lång text för små frågor, men jag är hemskt tacksam för svar!!
Ja större bur kan krävas, eftersom de har mer nytta av totalyta än uppdelad yta på våningar.
Vissa kaniner blir stressade av att sära, sätta ihop, sära ect, andra inte. Men tror det blir mindre stressigt om de är galler mot galler.
Så kör jag med Viola och Milly nu, fungerar bra i hagen men inte i buren (är ändå 180x120 yttermått men kanske fungerar sen) men de är inte stressade samt att de går galler mot galler hela tiden
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja, jag tror på större bur….kaniner är känsliga…
hur gamla är dom? och är ingen av dom kastrerade fast det är en hona och en hane?
dom kanske börjar bli könsmogna?
#2 De är snart 2 och båda kastrerade…
Om det bara händer vid maten så kanske testa sära dem vid just matrisen?
Matiden*