Är han sjuk?
Hej, min älskade kanin Foppa som fyllde åtta för några månader sen har slutat att äta upp "druvklasebajset", alltså det bajset som de ska äta upp för att det innehåller massor av viktiga ämnen. Han har helt slutat att äta dem :(
Vad ska jag göra? Han dricker mindre än vanligt och för att han inte äter druvklasebajset så fastnar det på hans rumpa (fick tvätta honom där nyss….
Är han sjuk? Han har aldrig varit sjuk i hela sitt liv och har inga erfarenheter av veterinär…. Hört att Roslagstull är bra….
Snabba svar tack, är jätteorolig ;(
Är du säker på att han slutat äta de helt? Ibland när de får för mycket grönt så kan de överproducera det. När de blir lite äldre kan de vara lite kämpigare att hänga med. Min tant här hemma kan också slarva lite med maten men så länge kaninerna är pigga och äter (i sin takt) brukar jag inte oroa mig.
Är du så pass orolig är det helt klart värt att kolla upp med veterinär. Tyvärr är det inte många som har öppet på helger/söndagar och då måste man åka in till de stora djursjukhusen (Stockholm) och min erfarenhet säger tyvärr inte att de har så bra koll på just kaniner.
Jag går alltid till Tyresö Djurklinik eller Haninge (Kolartorp) Djurklinik, båda är helt fantastiska kliniker som möter en med värme och tar en på allvar. Roslagstull kan också ett och annat och vill du åka lite längre norrut är Mälarens smådjursklinik också riktigt bra!
Lycka till! 
Många kaniner är gamla när dom är 8 år….så han kanske har åldrats….och att det är därför han ändrar sig….men du kan ringa till en djurläkare och fråga i och med han inte är sjuk…..