Höhäck i plast - var köpa?
Söker efter höhäckar i plast som man fäster på utsidan av burgallret. Nu har en av mina råkat gå sönder och jag är i stort behov av en ny. Var finns de? Länka gärna till pålitliga internetsidor, tackar på förhand!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80010222/
15 kr, funkar tokbra som höhäck om man sätter den vågrätt. Bara att pula in hö i ena sidan så får de pilla ut det och får på så vis lite aktivering också. :)
Testat dem, läskiga att använda då mina kaniner får in huvudet i hålen och därtill riskerar att fastna :/
Ja, då är det kanske inte att rekommendera. :/ Men vanliga höhäckar bör väl gå att hitta i närmaste djuraffär? :)
Ja, jag får kolla upp det. Tänkte bara om någon visste någon onlinebutik med dessa i sitt sortiment :) Tack i alla fall för ditt svar!
Googlade "höhäck kanin" och fick upp en massa onlinebutiker som ser ut att ha dem inne. Så kika runt lite där vettja! :)
zoo.se tror jag har men ganska dyrt..
Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.
www.hoppfullt.blogg.se
Den som #1 föreslog borde väl gå att sätta på utsidan? Den har ju hål på baksidan så kaninerna kommer ju åt höet. Då kan man ju dessutom enkelt fylla på! 😉
Hälsningar,
Ninni :-)
Har två stycken hemma om du vill köpa, de är i nyskick och har följt med burar jag köpt. Finns i uppsala
#5 och #6 Hittade både vid googlesökning och på zoo.se höhäckar i metall. Fungerar ju självklart, så får tänka över saken. Kanske blir såna, men i plast hittade jag inte! #7 Det blir ju verkligen pyttesmå hål att få ut höet ifrån, mycket mindre än vad det blir nu med plathöhäckar, så det är uteslutet.
www.hoppfullt.blogg.se
#10 Tack så jättemkt!
varsegod :)
www.hoppfullt.blogg.se
#10 Sätter man dessa på utsidan?
Har flera höhäckar i metall som man sätter på insidan hemma, men efter att en av mina kaniner hoppade ner i den och fastnade i gallret, vågar jag inte låta någon av dem använda dem.
#13 Ja det gör man. Jag har samma problem som du så mina får höhäcken på utsidan. :)
www.hoppfullt.blogg.se
#14 Toppen!
#8 Ja, köper dem gärna! Bor i Sthlm så är inga problem att åka tåg om du kan komma till Uppsala C med dem, såvida du inte ska till Sthlm inom en snar framtid. Vad vill du ha för dem?
#10 har dom lock på sig så man kan ha dom utomhus om et regnar eller så? :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
Gnagarboden i Sollentuna brukar ha höhäckar i plast i mängder 😉
Hon försökte skänka flera till mig, men jag hade redan tillräckligt.
#18 Men inte på webbshopen just nu, vad jag kan se.. Bara gallerhäckar för insidan.
# 16 Pm:at dig! :)
#19 Man måste åka dit under öppettider eller ringa och fråga. Jag var där och köpte en bur och då frågade hon mig om jag ville ha.
#22 Tagna! Måste som sagt bara se efter när jag kan (får mitt nya schema för kommande vecka imorgon).
# Jaha, ja. Det är alldeles för långt att åka, tyvärr.