hona som boar
Om en hona boar några dagar efter PARNING skulle ni tolka det som att det inte tagit sig eller gör en del honor så ändå? Detta är första gången för henne.
Låter som typisk skendräktighet när de inte tat sig, men kan lika bra va så att hon har gjort ett. Har hon dratt päls med?.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Tack för svaret:) Nej, ingen päls. Men har boat två ordentliga bon med i princip allt bomaterial. Så känns som lite skendräktighetsvarning över det hela. Dock har hon blivit parad 3 dagar i rad med till synes lyckade parningar så oddsen borde vara goda egentligen.
#2 man kan ju alltid vänta o se. Vissa honor bygger själva boet rätt så tidigt och drar sedan av sig päls någon dag innan.
Frida
Mina har brukat samla ihop hö och halm några dagar efter och lagt på ett ställe. Brukar bara vara i någon dag sedan "glöms" det av och sedan boas det inte igen fören precis innan födseln ;) Men visst, det kan även vara tecken på skendräktighet. Svårt att säga.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Mina honor börjar boa redan efter en vecka och blir griniga som tusan. nu är de snart dags o man känner ungarna så de hon kan ändå vara dräktig :)
Tack! Va skönt att höra! Har mest varit med om att de börjar nån vecka innan det är dags. Vet ju att det kan va tecken på skendräktighet om de börjar boa nån dag efter betäckningen.. Dock är det ju första gången för denna honan så man vet ju inte riktigt hur hon beter sig..
#6 Väldigt olika från kanin till kanin ;) Vissa märker man inte alls det på. En gång hade hanen på något vänster lyckats para min ena hona. Jag hade inte själv sett honom tillsammans med honan så det blev ju en trevlig överraskning när jag öppnar locket och hittar 5 små krabater varav en död. Honan hade nyss haft en planerad kull och bara två dagar innan de nya dagarna hade den sista ungen flyttat. Honan hade ju fullt upp med att vara mamma så det fanns väl ingen tid på att visa några dräktighetsgrejsimojser. Allting hände under natten. Inget bo eller päls på kvällen men på morgonen fanns det. Med ungar ;)
Som sagt, vänta och se är det bästa för att vara säker :P
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
7:jo precis.. och har honan ungar så letar man ju inte direkt efter dräktighetstecken. Det jag tänkte först va om jag skulle para om henne, men så vill jag inte störa henne nu om det är så att parningen lyckades ändå.. få se lite hur hon beter sig, börjar hon riva päls nu osv så tolkar jag det som är hon är skendräktig? och isf vågar jag mig nog på att se om hon går med på en ny parning:)