Kaninsele
vilket sele tycker ni bäst om? Bogselet eller H-selet?
Var kan man hitta dom för bra pris?
Nu har jag ingen erfarenhet om selen till kaniner. Men är inte H-selen lättare att trä på? :-)

Hej Linn! Vad kul att du blev medlem! :)
Jag tycker att bogsele är bäst eftersom att kaninerna slipper trycket på halsen. Dessutom är det lätt att ta på, man drar bara över det över huvudet och spänner runt magen. Kostar 55:- på www.rabb-it.se. Finns även på Libra Artic (sök på Libra Artic på google).
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

jag håller me tvåan:) jag gillar bogselar mera:)
Men de ser ju så obekväma ut! :-)
Det är synd att man inte kan beställa på rabb-it.se för det är mycke billigare där än på Libra artic

#5 joo man kan beställ där, fast dom har typ semster nu.

Man kommer nog att kunna beställa igen om några veckor. Då ska jag beställa ett grå & typ ett randigt :)
www.frihetenskaniner.se
Jag ska nog köpa ett Cerise för jag tror att det kommer att bli såååå guligt på Frallan. Hon är viltgrå så vad tror ni?

Bogsele..Men har tyvärr bara H selar
Vilken storlek på bogselen brukar passa en normalviktig dvv? Nån som vet?

Nej har ingen aning

ag gillar bogsele bäst, för att det är lättare att styra kaninen och dom har igen rem runt halsen så dom får svårt att andas ifall dom drar mycket.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Bogsele för jag tycker att det ser inte såbra ut när dem har h-sele för om man sliter kan dom få sår på halsen

#8: Tänkte beställa cerise till Engla men beställde purpur istället. Cerise eller ljusrosa blir säkert jättefint!
#10: Medium eller small. Någon som har en dvv kanske kan svara.
www.frihetenskaniner.se

Det är dock väldigt svårt att få tag i bog selar på affärer här i skellefteå..Har aldrig sett någon--

Putt
Kan man få se en bild på nån kanin i bogsele? :)

#19 Har en exakt likadan:
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Dom värkar ju bra :D Kanske ska beställa en sån :)

#15: Dom finns inte i Skellefteå. Jag & mina kompisar beställde våra från www.rabb-it.se
#16: Det där är ett H-sele.
www.frihetenskaniner.se
En normalviktig dvv, eller iaf min, har en medium-bogsele.
#22: Det är synd bara att dom inte öppnar på ett tag :/
Hälsningar Vemsan

Min dvv har medium på hans bogsele iaf. (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

#16 Jag har en likadan som du, det är smidigt att knäppa fast dem, men ibland lite svårt att öppna.
Har aldrig sett en bogsele förrut, men vilka fina färger de hade på hemsidan och till bra pris.
Jag har bara H-sele , vill prova en bog .. men eftersom jag bara har H-sele tycker jag mäst om det :p

jag tycker bäst om H-selen. Mest för att min kanin inte är avlad för att vara högrest, och kaninen måste vara högrest för att kunna använda bogselen korrekt. Annars så har de fruktansvärt lätt att komma ur dem.

Dvärgvädur ska ha Medium på bogselar. Jag har några bogselar hemma, som jag aldrig använder. :P

På rabbit så kan dom vara ganska stora, det säger hon själv, men small passar till mindre dvv och medium till lite större